Niemcy: tylko jedna trzecia kierowców rozważała przesiadkę do auta elektrycznego

  • PAP
opublikowano: 08-02-2021, 14:31

Mimo rosnących wyników sprzedaży pojazdów elektrycznych Niemcy pozostają wobec nich mocno sceptyczni - wynika z badania przeprowadzonego wśród ok. 5000 kierowców. Tylko nieco ponad jedna trzecia respondentów "kiedykolwiek rozważała" przesiadkę do e-samochodu.

Powody podawane przez zwolenników elektromobilności w kolejności priorytetów, to: aspekty środowiskowe, dotacje rządowe na zakup i niższe koszty eksploatacji - pisze w poniedziałek dziennik "Die Welt".

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Pozostałe dwie trzecie uczestników badania, którzy obecnie nie skłaniają się ku samochodom elektrycznym, jako powód braku zainteresowania podają: mały zasięg, brak infrastruktury do ładowania oraz wysokie koszty leasingu lub zakupu.

Tylko jeden na ośmiu respondentów jet w stanie wyobrazić sobie silnik elektryczny jako technologię silnikową przyszłości, a jeden na pięciu - pojazd napędzany wodorem.

Na pytanie o najlepszą alternatywę dla samochodów 42 procent respondentów wybrało lokalny transport publiczny. 21 procent uczestników ankiety wskazało rower elektryczny, a siedem procent skuter elektryczny. "Uderzająca jest również tendencja w zakresie car-sharingu: gdy tylko w ich mieście pojawi się usługa wspólnego użytkowania samochodu, 92 procent badanych korzysta z niej przynajmniej raz w miesiącu" - pisze dziennik "Die Welt".

Mimo lockdownu i pracy zdalnej większość Niemców nadal jeździ samochodem tak często, jak przed pandemią. Tylko około jednej czwartej kierowców używa teraz samochodu rzadziej. Prawie połowa respondentów nadal jeździ codziennie. Jedna czwarta z nich wciąż pokonuje ponad 300 kilometrów tygodniowo.

Co siódmy ankietowany tankuje kilka razy w tygodniu, a co trzeci raz na dwa tygodnie.

55 proc. badanych stwierdziło, że "zdecydowanie martwią ich" rosnące ceny na stacjach benzynowych. Co piąty respondent uważa, że ceny paliw są obecnie zbyt wysokie.

Badanie, którego wyniki opublikował "Die Welt", przeprowadzono na zlecenie sieci tanich stacji benzynowych HEM.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane