Niemiecki pomysł, polska lojalność

DI
16-09-2009, 00:00

Payback oficjalnie wchodzi do Polski. Ma 10 partnerów, ale na tym ich lista się nie skończy.

Payback oficjalnie wchodzi do Polski. Ma 10 partnerów, ale na tym ich lista się nie skończy.

Pod koniec sierpnia "Puls Biznesu" pisał o planach Paybacku i o jego potencjalnych partnerach. Potwierdził się prognozowany przez nas termin debiutu, jak i lista partnerów programu lojalnościowego. Dziś polski Playback ma 10 partnerów: Allegro, BZ WBK, Orange i TP, Orbis, Real, Mix Electronics, BP, Kolporter oraz Fly.pl.

Payback powstał w 2000 r. W ciągu pierwszego miesiąca działalności zdobył milion klientów. Dziś ma ponad 170 partnerów, zaś na kartę członkowską można zbierać nie tylko punkty, ale wykorzystywać ją jako kartę debetową lub kredytową.

— Nad naszą obecną ofertą i portfelem partnerów pracowaliśmy ponad dwa lata, ale chcemy ją ulepszać i powiększać. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy rozwijać sieć naszych partnerów oraz możliwości gromadzenia punktów — deklaruje Sylwia Pyśkiewiecz, dyrektor zarządzająca Loyalty Partner Polska.

Jej tłumaczy, na jedną kartę klienci będą mogli zbierać punkty robiąc zakupy w sklepach i punktach usługowych z wielu branż. Gromadzić je szybciej pozwala fakt, że na jedno konto punkty bonusowe może zbierać cała rodzina przy pomocy kilku kart. Tak zebrane punkty klient programu może wymieniać na bony zakupowe, usługi partnerów, gadżety lub przeznaczyć na cele charytatywne.

Zdaniem Tomasza Makaruka, teoretyka marketingu, Payback ma szansę odnieść sukces.

— Myślę, że nasz rynek jest już gotowy na mulitibrandowe programy lojalnościowe. Zrzeszeni w nim partnerzy również mogą odnieść sporo korzyści, choćby dzięki standaryzacji systemu i przerzuceniu całego ciężaru organizacyjnego na operatora — mówi Tomasz Makaruk.

Korzyści dla całego sektora bankowego (i nie tylko) dostrzega BZ WBK.

— Wierzę, że udział w programie przyczyni się do upowszechnienia płatności elektronicznych, które są korzystne zarówno dla klientów, jak dla całej gospodarki — uważa Tadeusz Kościński, dyrektor obszaru direct banking w BZ WBK.

Dla samych partnerów korzyści jest więcej — polityka Payback przewiduje tylko jedną firmę z danej branży. Odpada więc problem konkurencji.

W październiku ruszy telewizyjna kampania reklamowa Payback. Do tego czasu głównym źródłem informacji o programie i karcie będą strony internetowe oraz stoiska partnerów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Niemiecki pomysł, polska lojalność