Czytasz dzięki

Najlepsza innowacja w bankach 2020 r.

dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl
opublikowano: 22-06-2020, 22:00

Nagrodzono Blue Media i Bank Millennium za wdrożenie usługi Autopay w bankowości mobilnej.

Część innowacji w sektorze finansowym polega na rozwiązaniu problemów — „wąskich gardeł” — utrudniających świadczenie usług. Taki charakter miał nagrodzony „Złotym Bankierem 2019” projekt PKO Banku Polskiego i Coinfirm, który dzięki technologii blockchain umożliwiał ominięcie prawnych raf związanych z tzw. trwałym nośnikiem w udostępnianiu klientom dokumentacji. Również wyróżnione przymierze Autenti i BNP Paribas Bank stawiało sobie za cel usprawnienie procesów, w tym przypadku związanych z zawieraniem umów na odległość.

W tegorocznej edycji konkursu eksperci Bankier.pl, „Pulsu Biznesu” i Obserwatorium.biz postanowili nagrodzićinnowację zupełnie innego typu — upraszczającą życie klientowi, rozwiązującą konkretny praktyczny problem. Nagroda trafia do firmy Blue Media i Banku Millennium za wdrożenie usługi Autopay w bankowości mobilnej. Autopay wpisuje się w trend „niewidocznych płatności”. Umożliwia opłacanie należności za przejazdy autostradami bez konieczności sięgania po gotówkę lub instalowania dodatkowego urządzenia. Użytkownik rejestruje swój pojazd w aplikacji, a kamera na bramce odczytuje numer rejestracyjny pojazdu. Kolejnym krokiem jest obciążenie wskazanej przez użytkownika karty płatniczej zapisywanej jako domyślne źródło pieniądza. Płatność odbywa się w tle, nie angażuje kierowcy w momencie, gdy liczy się czas. Klient może później przejrzeć historię usługi i otrzymać zbiorcze faktury za pobrane opłaty.

Bank Millennium jako pierwszy połączył usługę Autopay ze swoją aplikacją bankowości mobilnej. Klient banku nie musi podawać danych karty płatniczej — należności będą pobierane bezpośrednio ze wskazanego rachunku osobistego lub firmowego. Współpraca banku i fintechu daje klientom namacalną korzyść — jeden krok mniej w aktywacji usługi i jedną aplikację mniej na telefonie. Idea aplikacji mobilnej banku jako „superportfela” agregującego różne usługi nie jest nowa, lecz przymierze Autopay i Banku Millennium może być zapowiedzią jej drugiej młodości. Zwłaszcza że Autopay będzie wykorzystywać podobny schemat transakcji nie tylko we współpracy z operatorami płatnych autostrad, lecz także innymi akceptantami w szerzej rozumianej branży usług dla zmotoryzowanych.

Jesteśmy dumni z wygranej. Nasza bankowość mobilna ma ułatwiać codzienne życie klientów, a usługa Autopay świetnie się w te założenia wpisuje. Została bardzo dobrze przyjęta przez naszych klientów i mamy nadzieję, że grono jej zwolenników będzie rosło.

Halina Karpińska, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium

Cieszymy się, że nasze rozwiązanie automatycznych płatności za autostrady spotkało się nie tylko z pozytywnym odbiorem ponad 300 tysięcy użytkowników, na co dzień korzystających z Autopay, ale też zostało docenione przez ekspertów branży finansowej.

Miłosz Kurzawski, CEO Autopay

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl

Polecane