Niewielki spadek udziału Volkswagena w europejskim rynku

opublikowano: 17-11-2015, 10:14

Po ponad jednym pełnym miesiącu od wybuchu tzw. afery spalinowej, zmniejszył się udział koncernu Volkswagen w europejskim rynku nowych samochodów, donosi Bloomberg.

Największy niemiecki koncern motoryzacyjny, przyłapany na fałszowaniu danych o emisji spalin odnotował w październiku 25,2-proc. udział w rejestracji nowych pojazdów w regionie europejskim wobec 26,1 proc. rok wcześniej, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA). 

Zobacz więcej

Volkswagen

Bloomberg

Tymczasem na europejskim rynku sprzedaż samochodów zwiększyła się o 2,7 proc. do 1,14 mln spowalniając po wrześniowym skoku o 9,8 proc. Zamówienia na pojazdy marki Volkswagen spadły o 0,8 proc., co jest pierwszym takim wydarzeniem w przypadku niemieckiego koncernu od maja.

Relatywnie niewielki spadek Volkswagen zawdzięcza m.in. bonusom oferowanym przez dilerów marki na niemieckim rynku, największym rynku motoryzacyjnym na Starym Kontynencie. Oferowali oni konsumentom średnio 11,2 proc. obniżkę od ceny salonowej, o 1,6 proc. wyższą niż miesiąc wcześniej, wynika z danych Autohaus PulsSchlag. 

Dyskontowanie przez Volkswagena nasiliło się w listopadzie, a firma "zdaje się agresywnie kierować w stronę klientów korporacyjnych w celu przeciwdziałania skutkom afery dieslowej – oceniają Ferdinand Dudenhoeffer i Karsten Neuberger z Centrum Badań Motoryzacyjnych na Uniwersytecie Duisburg-Essen.

Spośród 10. największych sprzedawców aut w Europie największy progres stał się udziałem koncernu BMW, który odnotował 13 proc. wzrost oraz włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles (+7,7 proc.).

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Niewielki spadek udziału Volkswagena w europejskim rynku