Nissan stawia na flotę

PJ
06-04-2011, 00:00

Japoński koncern w maju ruszy z nową strategią, która szybko ma zwiększyć sprzedaż dla firm.

Japoński koncern w maju ruszy z nową strategią, która szybko ma zwiększyć sprzedaż dla firm.

W 2010 r. w Polsce zarejestrowano 12,2 tys. nowych aut osobowych marki Nissan. To wynik o ponad 34 proc. lepszy od osiągniętego w 2009 r., który zapewnił japońskiej marce 12. miejsce w rankingu firmy Samar. Firma szuka jednak patentu, by dołączyć do grona największych graczy. Dlatego — poza planami wzrostu liczby autosalonów — Nissan postawił na radykalne zwiększenie sprzedaży aut dla firm (tzw. sprzedaż flotowa).

— Nie mamy co prawda popularnego we flotach sedana, ale liczymy bardzo na miejską terenówkę, czyli Qashqai, najlepiej sprzedający się nasz model w Polsce — deklaruje Philippe Saillard, dyrektor generalny Nissan Sales Central Eastern Europe.

Jak dodaje Maciej Klenkiewicz, szef polskiego oddziału Nissana, bardzo obiecująca będzie też sprzedaż flotowa nowej Micry.

— Już mamy podpisane pierwsze kontrakty. To auto dedykowane handlowcom — mówi Maciej Klenkiewicz.

Wdrażanie nowej strategii rozpocznie się w maju.

— Samochody dla firm to 15 proc. naszej sprzedaży. Liczymy, że w tym roku ich udział wzrośnie do 20 proc., a docelowo do 30 proc. Nie planujemy jednak, by tak jak w przypadku Opla czy Forda — sprzedaż flotowa stanowiła 60-70 proc. — zaznacza Maciej Klenkiewicz.

Nie chce prognozować, jak wysoko Nissan chciałby się wspiąć w rankingach sprzedaży. Po pierwszym kwartale tego roku z wynikiem 3,2 tys. sprzedanych aut awansował na 10. miejsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nissan stawia na flotę