Niższe koszty wsparły wyniki właściciela sieci Burger King

Restaurant Brands International, właściciel marek Burger King i Tim Hortons pochwalił się wynikami kwartalnymi lepszymi od oczekiwań rynku, donosi Reuters. Wsparły je nowe pozycje w menu i niższe koszty.

Porównywalna sprzedaż łącznie w Burger King wzrosła o 1,7 proc. w kwartale zakończonym we wrześniu. Stał za tym wyższy popyt ze strony klientów w Azji Pacyficznej i Ameryce Łacińskiej.

Burger King
Zobacz więcej

Burger King

Burger King via Bloomberg

W porównaniu z poprzednim rokiem wzrost był jednak zdecydowanie słabszy kiedy to wyniósł 6,2 proc. przede wszystkim z powodu spadu popytu w USA i Kanadzie, gdzie firma musi borykać się z silniejszą konkurencją ze strony McDonald’s i Wendy’s. 

W przypadku marki Tim Hortons, która działa przede wszystkim w Kanadzie, przychody wzrosły o 2 proc. wobec 5,3-proc. dynamiki rok wcześniej.

Tymczasem łączne koszty i wydatki RB obniżyły się o 4 proc. do 655,2 mln USD.

Z kolei zysk przypadający akcjonariuszom wzrósł do 86,3 mln USD co daje 36 centów na akcję z 49,6 mln i 24 centów w III kwartale 2015 r.

Wyrównany zysk wyniósł 43 centy na akcje i przebił oczekiwania analityków, których mediana prognoz wynosiła 40 centów.

Przychody ogółem RB zwiększyły się o 5,5 proc. do 1,08 mld USD.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Niższe koszty wsparły wyniki właściciela sieci Burger King