Nokia ogłosiła w niedzielę, że zmieni swoją strategię biznesową po raz pierwszy od prawie 60 lat. Zastąpione zostanie także charakterystyczne logo firmy. Producent sprzętu telekomunikacyjnego koncentruje się na szybkim rozwoju marki - przekazał Reuters.

Nowe logo firmy ma inny font, zniknęło również charakterystyczne niebieskie tło. Zamiast niego będą się pojawiały różne kolory w zależności od sytuacji. Dyrektor naczelny Pekka Lundmark powiedział w rozmowie z Reutersem, że firma ma teraz kojarzyć się przede wszystkim z produkcją technologii dla biznesu.
Reset, przyspieszenie, skalowanie
Lundmark stał się szefem Nokii w 2020 r. Zamierza rozprawić się z problemami firmy w trzech etapach, które określił jako “reset, przyspieszenie i skalowanie“, z czego pierwszy, jak twierdzi, jest już ukończony.
Głównym celem Nokii jest teraz sprzedaż sprzętu dla innych firm. “Mieliśmy dobry wzrost, bo wynoszący 21 proc, zeszłym roku w przedsiębiorstwie, które wynosi ok. 8 proc. naszych sprzedaży, co przekłada się na ok. 2 mld EUR” - powiedział. “Chcemy, żeby ta wartość była dwucyfrowa jak najprędzej” - podkreślił.
Duże firmy technologiczne współpracują z producentami sprzętu telekomunikacyjnego, w tym z Nokią, w celu sprzedaży prywatnej sieci 5G i narzędzi dla zautomatyzowanych fabryk, głównie w sektorze produkcyjnym, doniósł Reuters.
Podpis: skib/, Reuters