Nokia znów chce być w czołówce

DI, PAP
aktualizacja: 09-09-2017, 12:10

Do sprzedaży w Polsce trafił smartfon Nokia 8. Ten i kolejne modele mają pozwolić na pozyskanie klientów wśród millenialsów i w ciągu trzech lat zapewnić firmie pozycję wśród najważniejszych graczy na rynku urządzeń mobilnych.

Obecni na czwartkowej polskiej premierze smartfonu Nokia 8 przedstawiciele firmy HMD Global, która posiada prawa do telefonów i tabletów marki Nokia, podkreślają, że wykupienie praw od Microsoftu nie było pochopnym krokiem. Za decyzją stoją globalne badania rynku.

Smartfon Nokia 8
Zobacz więcej

Smartfon Nokia 8

Fot. Bloomberg

„Kiedy Nokia została wykupiona przez Microsoft, wielu klientów w mediach społecznościowych domagało się powrotu marki. Dotarliśmy do takich osób i przekonaliśmy się, że to zapotrzebowanie pozostaje żywe” – powiedział Pekka Rantala, dyrektor ds. marketingu w HMD.

„W świecie nowych technologii zachodzą gwałtowne, choć zarazem ekscytujące zmiany. Większość konsumentów może czuć się zagubionych w obliczu zachodzących przemian oraz nowych pojęć i akronimów, takich jak AI, IoT, VR czy AR. Pośród tych często niezrozumiałych skrótów marka Nokia wyróżnia się jako znajoma, zaufana i niezawodna. Takich właśnie partnerów i rozwiązań poszukują konsumenci, i z tego znają naszą markę w Polsce i na świecie” – przekonuje Rantala.

Smartfon Nokia 8 został ujawniony w Londynie w połowie sierpnia 2017. Teraz nowy flagowy produkt HMD Global trafił do sprzedaży w Polsce i na świecie. Nokia 8 opiera się na procesorze Qualcomm Snapdragon 835 i systemie Android Oreo. Smartfon wyposażono w ekran o przekątnej 5,3 cala i rozdzielczości 1440x2560 pikseli, ponad którym umieszczono aparat fotograficzny Zeiss 13 Mpix.

W tylnej aluminiowej obudowie umieszczono podobny, podwójny aparat umożliwiający nagrywanie filmów w jakości 4K UltraHD. Producent podkreśla wyposażenie Nokii 8 w funkcję Dual-Sight, pozwalająca na równoczesne korzystanie z kamer z obu stron smartfonu celem wykonywania zdjęć i nagrań „bothie” (połączenie „both” i „selfie”). Urządzenie oferuje również wsparcie dla dźwięku przestrzennego Nokia OZO.

Firmie zależy na dotarciu do nowych klientów. „Nokia powinna się kojarzyć z jakością, niezawodnością, charakterystycznym designem i bardzo ludzkim podejściem do technologii, jakie pamiętamy z przeszłości. Dotyczy to nie tylko dawnych, ale przede wszystkim nowych nabywców z pokolenia millenialsów, którzy bezskutecznie szukają tego samego u innych producentów. Na rynku jest obecnie wiele znaków towarowych (trademarks), ale niewiele marek (brands), za którymi stałoby coś więcej. To wyróżnia markę Nokia. Jej dawne hasło – "Connecting People", czyli "łączenie ludzi" – to dla nas nie slogan, tylko obietnica, którą nie tylko dotrzymujemy, ale rozwijamy” – twierdzi Rantala.

Choć HMD posiada prawa do produkcji różnych urządzeń mobilnych, firma skupia się na telefonach komórkowych. „W ciągu trzech lat chcemy się znaleźć wśród najważniejszych graczy na rynku. Przepustką do tej pozycji będą dla nas kolejne atrakcyjne modele smartfonów takich jak Nokia 8. Na chwilę obecną całą naszą uwagę skupiamy na smartfonach i tradycyjnych telefonach komórkowych” – mówi Rantala o planach HMD.

HMD Global z siedzibą w Espoo w Finlandii jest wyłącznym licencjobiorcą wykupionej na 10 lat od Microsoftu marki Nokia dla telefonów komórkowych i tabletów. Firma została w tym celu powołana w 2016 roku i obecnie zatrudnia ok. 500 osób w 100 krajach świata. Za produkcję urządzeń marki Nokia odpowiada oddział tajwańskiej firmy Foxconn.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Nokia znów chce być w czołówce