North Coast nie rezygnuje z mleczarni

GRA
opublikowano: 05-02-2009, 00:00

Importer żywności nie odpuści flagowych projektów, czyli mleczarni i kawiarni Espressamente Illy, choć ma opóźnienia.

Importer żywności nie odpuści flagowych projektów, czyli mleczarni i kawiarni Espressamente Illy, choć ma opóźnienia.

Po zeszłotygodniowym drastycznym obcięciu prognoz finansowych na 2008 r. North Coast, importer i dystrybutor wysokogatunkowej żywności, zapowiedział koncentrację na podstawowej działalności biznesowej. Ale to nie oznacza rezygnacji z flagowych projektów.

Po pierwsze — mleczarnia.

— Rozwój spółki Latteria Tinis to wciąż jeden z priorytetów strategii. W Rzepinie postawimy zakład produkcyjny, specjalizujący się w wytwarzaniu gotowych włoskich serów: mozzarella i risotta — mówi Giorgio Pezzolato, wiceprezes i jeden z akcjonariuszy North Coast.

Pierwotnie Latteria miała ruszyć w połowie ubiegłego roku, ale potem spółka zmieniła plany.

— Zakładaliśmy, że będzie to modernizacja mleczarni, ale ostatecznie okazało się, że budujemy praktycznie nowy zakład. Szacujemy, że koszt całkowity inwestycji wyniesie ponad 20 mln zł. Premią za większe nakłady inwestycyjne i przedłużający czas będzie znaczące zwiększenie mocy produkcyjnych, wydajności i jakości produkcji. Prace są już na ukończeniu, więc termin uruchomienia produkcji w II kwartale jest praktycznie pewny — wyjaśnia Giorgio Pezzolato.

Po drugie — kawiarnie Espressamente Illy. W grudniu 2008 r. spółka uruchomiła pierwszy lokal w Warszawie. Otwarcie drugiego się opóźnia.

— Drugi mamy zamiar otworzyć w Krakowie. Opóźnienie wynika z przedłużających się prac adaptacyjnych zabytkowego budynku, w którym chcemy go umieścić. Zgodnie z zapowiedziami decyzję o uruchomieniu kolejnych podejmiemy opierając się na wynikach finansowych istniejących kawiarni Illy — tłumaczy Giorgio Pezzolato.

Zarząd pracuje też nad sprzedażą części nieruchomości należącej do spółki zależnej Habitat Investments.

— Kamienica jest zabytkowa i zdobycie kompletnej dokumentacji potrzebnej do transakcji zajęło nam więcej czasu niż zakładaliśmy. W tym roku mamy zamiar to sfinalizować — zapowiada Giorgio Pezzolato.

North Coast obciął prognozę wyników na 2008 r. ze 160 mln sprzedaży do 124 mln zł oraz zysku netto z 14 mln do 4 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane