Novem wchodzi w m-reklamy

KA
19-05-2010, 00:00

Były prezes Interii.pl dostrzegł nową niszę: reklama dla elektroniki noszonej w kieszeniach.

Były prezes Interii.pl dostrzegł nową niszę: reklama dla elektroniki noszonej w kieszeniach.

Specjalizująca się w reklamie internetowej firma Novem wchodzi w nowy segment rynku. Powołała spółkę Mobilvi, która będzie realizowała kampanie reklamowe w telefonach komórkowych.

— Zdecydowaliśmy się na usługę reklamy mobilnej w odpowiedzi na wzrost popularności urządzeń typu smartfon. Na świecie zmienia się sposób korzystania z serwisów internetowych. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarek przez urządzenia mobilne. Szybko przybywa stron dostosowanych do odwiedzania na telefonach komórkowych. Najwięksi gracze, jak Google czy Apple, inwestują w reklamę mobilną. Chcemy się wpisać w tę tendencję — wyjaśnia Jacek Pasławski, prezes Novem, niegdyś dyrektor biura reklamy, członek zarządu, a w końcu szef Interii.pl.

Mobilvi oferuje emisję reklam w formie banerów i linków tekstowych na stronach przystosowanych do małych ekranów sprzętu mobilnego. Działa jako wydzielona spółka m.in. dlatego, że Novem koncentruje się na reklamie internetowej rozliczanej za efekt. Mobilvi ma sprzedawać głównie powierzchnie stron mobilnych. Ale obok tysiąca odsłon banera za 30 zł netto oferuje także emisje rozliczane za kliknięcie. Jedno kosztuje reklamodawcę 4,60 zł.

Mobilvi do emisji reklam wykorzystuje technologię mOcean (Mobile Ad Serving Technology), która gwarantuje dopasowanie przekazu reklamowego do każdego modelu telefonu, z jakiego korzysta odbiorca. Adserver pozwala z kolei na zawężanie emisji do klientów konkretnego operatora, rodzaju urządzenia, z którego następuje połączenie, czy wykorzystywanego systemu operacyjnego. Poza tym powierzchnie reklamowe zostały pogrupowane w pakiety tematyczne np.: kobieta, mężczyzna, trendsetterzy, biznes, rozrywka, lifestyle.

Stron, których brokerem reklamowym jest Novem, jest około tysiąca. Wszystkie są zagraniczne.

— Współpracujemy z europejskimi i amerykańskimi sieciami reklamy mobilnej. Kupujemy powierzchnię na obsługiwanych przez nie stronach, które odwiedzają Polacy. Gdy połączenie nastąpi z Polski, wyświetli się sprzedana przez nas reklama — tłumaczy Jacek Pasławski.

Liczbę polskich stron mobilnych szacuje na 100. Ale zapowiada, że niedługo też będą w ofercie Mobilvi.

— Chodziło nam o to, by wystartować i pokazać, że działamy. Obecnie prowadzimy rozmowy z polskimi wydawcami stron mobilnych i w najbliższych tygodniach będziemy podpisywali umowy na emisję reklam również w tych witrynach — zapowiada Jacek Pasławski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Novem wchodzi w m-reklamy