Nowa emisja na sklepy (prawie) się sprzedała

Magdalena Laskowska
opublikowano: 18-05-2006, 00:00

Bieżące zyski i 15 mln zł wpływów z zakończonej niedawno emisji akcji pozwolą na otwarcie nawet 60 salonów Próchnika.

Kilka dni temu zakończyły się zapisy na nowe akcje Próchnika, notowanego na giełdzie producenta męskiej odzieży.

Spółka chciała sprzedać 4,5-45 mln akcji po 50 groszy. Według naszych informacji, nie udało się znaleźć chętnych na wszystkie papiery — wpływy z emisji, która ostatecznie zostanie rozliczona w przyszłym tygodniu, sięgnęły 15 mln zł. Z zainwestowaniem pieniędzy (kwota może jeszcze się zwiększyć, bowiem inwestorzy mogą kupić akcje w drugim terminie zapisów) nie będzie problemu.

— Do końca roku zamierzamy otworzyć około 10 sklepów — mówi Krzysztof Okoński, wiceprezes Próchnika.

Docelowo spółka zamierza nasycić polski rynek około 60 salonami firmowymi. Przedstawiciele firmy negocjują lokalizacje. Celują w miasta powyżej 300 tys. mieszkańców, w lokale przy głównych ulicach miast lub w galeriach handlowych. Obecnie sieć tworzy tylko 10 salonów — m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu. Wczoraj otwarty został sklep w łódzkiej Manufakturze.

— Koszt otwarcia jednego sklepu to około 450 tys. zł — zaznacza Krzysztof Okoński.

Emisja sfinansuje połowę planowanych inwestycji, resztę spółka opłaci z zysków

Zarząd Próchnika obiecuje, że do końca 2008 r. zakończy budowę sieci w kraju. Myśli też o ekspansji zagranicznej. Za kilka tygodni powstanie pierwszy sklep we Lwowie, a do końca tego roku kolejny w Kijowie. Próchnik może związać się ze Wschodem nie tylko przez sieć handlową.

— Chcemy produkować w Polsce, ale jeśli okaże się to zbyt drogie, część produkcji przeniesiemy za granicę — zapowiada Krzysztof Okoński.

W 2005 r. obroty Próchnika sięgnęły 3,2 mln zł, a strata 1,2 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy