Nową ramówkę TV Puls poprzedzą badania rynkowe

Polska Agencja Prasowa SA
28-06-2006, 17:55

Badania rynku, analiza obecnej sytuacji stacji oraz określenie docelowej grupy widowni - to działania, które poprzedzą powstanie nowej ramówki TV Puls. Jak zapewnia jednak przewodniczący rady nadzorczej stacji, Dariusz Dąbski, telewizja zachowa swój "familijny i chrześcijański" charakter.

Badania rynku, analiza obecnej sytuacji stacji oraz określenie docelowej grupy widowni - to działania, które poprzedzą powstanie nowej ramówki TV Puls. Jak zapewnia jednak przewodniczący rady nadzorczej stacji, Dariusz Dąbski, telewizja zachowa swój "familijny i chrześcijański" charakter.

We wtorek mniejszościowym udziałowcem TV Puls został jeden z największych koncernów medialnych - kontrolowany przez Ruperta Murdocha News Corporation. Większościowe udziały w stacji nadal posiada zakon franciszkanów, który zachował pakiet 51,02 proc. Właścicielem pakietu mniejszościowego (48,98 proc. udziałów) jest natomiast spółka TV Inwestycje sp. z o.o., w skład której wchodzą: Prowincja Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (OO. Franciszkanie) z siedzibą w Warszawie (50 proc. udziałów) oraz firma News Corp. Inc. (50 proc. udziałów).

Dąbski powiedział w środę PAP, że taki inwestor był stacji potrzebny, by tworzyć profesjonalną telewizję i "aby Prowincja w końcu mogła zarabiać jakieś pieniądze".

"Dotąd byliśmy skoncentrowani jedynie na transakcji. Teraz trzeba dać zarządowi czas, żeby był w stanie przygotować strategię i opracować nową ramówkę. Interesuje nas rozwój stacji. Będą badania, trzeba dokonać analizy obecnego stanu stacji, przeprowadzić badania rynku, grupy docelowej i na bazie tej wiedzy, która pomoże określić, jakie programy mogą odnieść sukces, opracujemy nową ramówkę" - powiedział PAP Dąbski.

Zapewnił, że TV Puls ma "ambitne plany". "Myślę, że w tej chwili jest największa szansa na to, żebyśmy odnieśli sukces" - ocenił Dąbski. Zaznaczył, że przygotowanie strategii zajmie zarządowi minimum 2-3 miesiące.

Spekulacje na temat nowego inwestora w TV Puls trwały od połowy czerwca, kiedy z telewizji wycofała się powiązana z Polsatem spółka Ster, posiadająca ponad 40 proc. udziałów, i 100-proc. udziałowcem stacji stali się franciszkanie. Wśród kandydatów do zainwestowania w TV Puls media wymieniały m.in. firmę powiązaną z byłym włoskim premierem Silvio Berlusconim oraz twórcę Optimusa Romana Kluskę.

Zdaniem analityków, wejście News Corp. do TV Puls nie stworzy raczej zagrożenia dla największych polskich stacji telewizyjnych i jest ono raczej tylko ruchem w celu poznania polskiego rynku telewizyjnego.

"Murdoch od dłuższego czasu nie ukrywa swoich ambicji, aby zaistnieć na rynku Europy Centralnej bardziej niż do tej pory. I należy ten ruch traktować jako zdobycie przyczółku na rynku polskim po to, żeby poznać ten rynek, aby przyjrzeć się, jak on wygląda. Myślę, że to nie będzie miało żadnych długofalowych skutków dla status quo stacji telewizyjnych w Polsce" - powiedział PAP Andrzej Knigawka, analityk z ING Securities.

Na polskim rynku telewizyjnym stacją o największej oglądalności jest telewizja publiczna TVP, a następnie TVN oraz Telewizja Polsat. W I kwartale 2006 roku udział w oglądalności całodobowej kanału TVN wzrósł do 16,4 proc. z 14,2 proc. w analogicznym okresie 2005 roku. TVN zajął trzecie miejsce za TVP 1 (z 24,8- proc. udziałem) oraz TVP 2 (20,7 proc.). Natomiast Polsat z 16,3- proc. uplasował się na czwartym miejscu. Udział Telewizji Puls oscyluje wokół 0,4 proc.

News Corporation to jeden z największych koncernów medialnych na świecie, należący do Amerykanina o australijskich korzeniach - Ruperta Murdocha. W skład koncernu wchodzą m.in. gazety "The Daily Telegraphö, öThe Sunday Timesö, öThe Sunö, öThe Timesö i öThe New York Postö; magazyny öTV Guideö i öInsideOutö; narodowa australijska i nowozelandzka liga rugby; kluby sportowe Los Angeles Lakers, New York Kincks, New York Rangers; studia filmowe z grupy FOX; telewizje kablowe (m.in. FOX News, FOX Movie, National Geographic Channel); telewizje satelitarne BSkyB (holding, największa brytyjska platforma cyfrowa Sky Digital), DirectTV Group, Foxtel, Sky Italia, Star TV, Sky Latin America; FOX Broadcasting Company i internetowe MySpace, IGN Ent.

Koncern Murdocha jest obecny w Polsce od 1999 roku, kiedy to kupił w Polsce outdoorową firmę Town & City.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nową ramówkę TV Puls poprzedzą badania rynkowe