Nowa runda oszczędności i cięć w British Airways

PAP
opublikowano: 04-07-2009, 18:51

Linie British Airways (BA) potwierdziły, że  redukują potencjał operacyjny i po raz kolejny zmniejszają zatrudnienie, by  wyjść ze strat i powstrzymać odpływ gotówki - podaje sobotni "Financial Times".

W obecnym sezonie letnim potencjał operacyjny zostanie zmniejszony o 3,5 proc. wobec 2,5 proc. planowanych wcześniej, a w zimowym o 5 proc. zamiast o 4 proc.

W dodatku, do 16 maszyn (po osiem Boeingów 747 i 757), o których uziemieniu ogłoszono wcześniej, kolejne trzy Boeingi 747 zostaną uziemione latem 2010 r. i dalsze trzy zimą 2010-11. Cała flota Boeingów 757 będzie sprzedana i przerobiona na samoloty towarowe.

Pierwsze sześć, z dwunastu zamówionych Airbusów A380, BA otrzyma pięć miesięcy później - wiosną 2012 r., a resztę jesienią 2016 r. zamiast jesienią 2014 r. BA zamierza negocjować z Airbusem opóźnienie terminu przedpłaty na te maszyny.

Do marca 2010 r. BA chce zmniejszyć zatrudnienie o 3,7 tys. pracowników w dodatku do 2,5 tys. stanowisk pracy, które zredukowano w roku obrachunkowym do końca marca 2009 r. Wydatki kapitałowe w obecnym roku mają się zmniejszyć do 580 mln funtów z 725 mln funtów.

Przewoźnik boryka się z ostrym spadkiem przychodów z powodu zmniejszenia popytu na podróże lotnicze, zwłaszcza w lukratywnej klasie biznes. Trend ten pogorszyło uszczuplenie marży zysku ze sprzedaży biletów w innych klasach, ponieważ linie zostały zmuszone do obniżki cen biletów, aby samoloty miały komplet pasażerów.

Dążenie do obniżki kosztów i zwiększenia wydajności pracy wywołało spór zarządu ze związkami zawodowymi. BA nie udało się porozumieć z personelem pokładowym, pracownikami odpraw i bagażowymi w wyznaczonym terminie 30 czerwca.

BA zatrudniają 45 tys. pracowników w tym 10 tys. w niepełnym wymiarze godzin. W ostatnim roku obrachunkowym do końca marca br. firma miała stratę w wys. 401 mln funtów.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane