Nowa strategia ruszyła kursem zapomnianej spółki

opublikowano: 03-03-2016, 14:35

Notowania Wilbo podskoczyły o 9 proc. po publikacji strategii na lata 2016-2017.

Cele strategii to: 

- Pozyskanie adekwatnego do sytuacji spółki dodatkowego źródła finansowania działalności operacyjnej w tym zasilenie kapitału obrotowego w związku z planami intensyfikacji produkcji konserw rybnych,

- poprawa efektywności i rentowności biznesu poprzez optymalizację posiadanych aktywów biznesowych,

- wzmocnienie rozwoju podstawowej grupy asortymentowej sprzedaży, tj. konserw rybnych,

- zwiększenie wolumenów sprzedaży, w celu optymalizacji sposobu wykorzysta mocy produkcyjnych, umocnienia pozycji rynkowej oraz rozwoju firmy,

- geograficzna dywersyfikacja portfela - wzmocnienie pozycji na rynkach zagranicznych,

-skuteczne wprowadzanie na rynek nowych produktów.

Zarząd chce się skoncentrować na sprzedaży produktów marki Neptun, kierowanej do konsumentów "bardziej wymagających". 

" Skuteczna realizacja poszczególnych etapów strategii wymagała będzie jednakże poniesienia określonych nakładów finansowych. Dotychczasową intencją Zarządu było pozyskanie w tym celu niezbędnych środków w formie finansowania zewnętrznego, niemniej jednak z uwagi na sytuację makroekonomiczną oraz trwający proces spłaty wierzytelności układowych opcja to okazała się trudna do realizacji na satysfakcjonujących warunkach. Na skutek tego, Spółka planuje dokonać optymalizacji sposobu wykorzystania posiadanych aktywów, co skutkować będzie poprawą efektywności działania oraz rentowności biznesu" - podano w komunikacie.

Rada nadzorcza zgodziła się na sprzedaż nieruchomości oraz środków trwałych, służących do produkcji mrożonej. 

Decyzja ta skutkować będzie zaprzestaniem produkcji sumptem własnym ryb mrożonych panierowanych.

"Udział grupy asortymentowej "mrożonki" zgodnie z danymi za III kwartały 2015 r. wynosił ok. 13,4% łącznej wartości przychodów ze sprzedaży" - podano.

"Pomimo spadku przychodów ze sprzedaży, dzięki transakcji, WILBO uzyska szereg korzyści finansowych ze sprzedaży nieruchomości na ul. Przemysłowej w postaci m.in. ograniczenia kosztów utrzymania obiektu (energia elektryczna, ogrzewanie, ochrona obiektu, podatek od nieruchomości, media, amortyzacja), kosztów wynikających z zakupu surowców i materiałów do produkcji ryby panierowanej oraz kosztów związanych z redukcją zatrudnienia. Zarząd szacuje, że tylko z tytułu redukcji kosztów utrzymania obiektu Spółka wygeneruje oszczędności w skali ok. 1.5 mln zł w skali roku. Jednocześnie w związku ze sprzedażą Spółka uzyska podstawową korzyść w postaci środków finansowych w kwocie ok. 20 mln zł, które przeznaczone zostaną w części na restrukturyzację zadłużenia Spółki, a w pozostałej części na opisane poniżej inwestycje oraz kapitał obrotowy" - dodano. 

W pierwszym okresie spółka będzie wynajmować powierzchnie biurowce i chłodnie od nabywcy nieruchomości. Docelowo Wilbo chce wybudować chłodnię o powierzchni około 1 tys. mkw.

Spółka nie wyklucza przy tym możliwości podjęcia rozmów w sprawie odkupienia nieruchomości przy ulicy Hutniczej, która w roku 2012 z uwagi na trudną sytuację finansową została zbyta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane