Nowa strategia TP po publikacji wyników za IV kwartał 2005 r.

Polska Agencja Prasowa SA
11-01-2006, 16:24

Po publikacji wyników za IV kwartał 2005 r. Telekomunikacja Polska (TP) zaprezentuje swoją strategią nanajbliższe lata - poinformował w środę dziennikarzy prezes TP Marek Józefiak.

Po publikacji wyników za IV kwartał 2005 r. Telekomunikacja Polska (TP) zaprezentuje swoją strategią nanajbliższe lata - poinformował w środę dziennikarzy prezes TP Marek Józefiak.

    "Chcemy być bardziej innowacyjni, co oznacza wejście w usługi konwergentne (łączące usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej - PAP) oraz telewizję cyfrową" - powiedział Józefiak.

    TP ma opublikować wyniki za ostatni kwartał 2005 r. 8 lutego.  Jak wcześniej zapowiadali przedstawiciele TP, nowa strategia operatora ma być oparta na innowacyjnych produktach w telefonii komórkowej, szerokopasmowym dostępie do internetu i usługach konwergentnych.

    Pytani przez PAP analitycy oczekują, że w swojej strategii TP  przedstawi plan wprowadzania nowych produktów, utrzyma poziom przychodów i założenia polityki dywidendowej. Nie spodziewają się jednak ujawnienia wielu szczegółów i diametralnych zmian w grupie.

    Prezes spółki poinformował także, że Telekomunikacja ponownie złoży ofertę w konkursie na świadczenie usługi powszechnej.

    Usługa powszechna to zestaw podstawowych usług telekomunikacyjnych, które muszą być zapewnione na terenie całej Polski z zachowaniem określonej jakości i ceny. Jest to m.in. udostępnienie połączeń krajowych i międzynarodowych, zapewnienie połączenia z internetem, prowadzenie biura numerów i świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych.

    Świadczenie usługi powszechnej, w przypadku gdy będzie nierentowne, będzie refundowane. W tym celu został powołany tzw. fundusz usługi powszechnej, do którego środki będą wpłacały pozostałe firmy telekomunikacyjne w wysokości nie przekraczającej 1 proc. ich rocznych przychodów.

    Pod koniec grudnia Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) ogłosił drugi konkurs na podmiot świadczący usługę powszechną. Oferty można składać do 23 stycznia 2006 r.

    Pierwszy konkurs na usługę powszechną nie został rozstrzygnięty. Jedyną ofertę złożyła Telekomunikacja Polska, ale została ona odrzucana z uwagi na błędy formalne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nowa strategia TP po publikacji wyników za IV kwartał 2005 r.