Nowa trzyletnia strategia Millennium

Eugeniusz Twaróg
06-11-2009, 11:06

Za trzy lata bank ma znaleźć się w piątce największych banków z ROE na poziomie 15 proc. Na razie ma dużą stratę.

Cele finansowe: ROE w granicach 15 proc. Po dziewięciu miesiącach zwrot na kapitale ujemny -3,1 proc. Wskaźnik koszty dochody z 75 proc. na koniec września do 60 proc. w 2012 r. Współczynnik wypłacalności - 11 proc. Obecnie jest to 11,4 proc. Wskaźnik kredyty/depozyty z 102 proc. do 105 proc.

Cele biznesowe. Detal. Liczba aktywnych klientów ma wynieść za trzy lata 1,5 mln. Obecne bank ma ich o 400 tys. mniej. Millennium zakłada wzrost udziału w ryneku depozytów detalicznych do 7 proc. z 6 proc. W funduszach inwestycyjnych ma on wynieść 5 proc. – to o 1,8 proc. powyżej obecnych udziałów. Bank chce wrócić do czołówki banków hipotecznych. Po 9 miesiącach tego roku jego udział w nowej produkcji wyniósł tylko 1,9 proc. W 2012 r. ma to być 6 proc.

Korporacje. W tym obszarze bank ma najwięcej do zrobienia. Klientów korporacyjnych ma obecnie 9,6 tys. Strategia zakłada wzrost do 15 tys. Udział w rynku kredytów ma wzrosnąć z 3 proc. do 5 proc. W leasingu planowany jest wzrost z 5,3 proc. do 7 proc. Tak samo w factoringu.

W związku ze strategią bank planuje podwyższenie kapitału o ok. 1 mld zł w drodze emisji akcji. 65 proc. emisji obejmie właściciel portugalski Millennium bcp.

- Transakcja jest bardzo podobna to tej, jaką przeprowadził PKO BP – mówi Fernando Bicho, członek zarządu Millennium.

W III kwartale 87 mln zł straty. Narastająco od początku roku – 66 mln zł.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nowa trzyletnia strategia Millennium