Nowe możliwości bankowania z Santander Bank Polska

Materiał partnera
opublikowano: 07-11-2018, 22:00

Wkrótce klienci detaliczni, w tym private bankingu oraz małe i średnie przedsiębiorstwa obsługiwane dotychczas przez Deutsche Bank Polska dołączą do grona klientów Santander Bank Polska.

Stanie się to z dniem rejestracji przez sąd podwyższenia kapitału zakładowego Santander Bank Polska, co jest spodziewane 9 listopada 2018 r. Wraz z włączeniem prawnym Santander Bank Polska przeprowadzi włączenie operacyjne, tj. przeniesie produkty i usługi do swoich systemów, aby klienci mieli do dyspozycji pełną ofertę banku. Od 12 listopada 2018 r. klienci wydzielonej części Deutsche Bank Polska będą mogli aktywować nową bankowość internetową i mobilną.

Już od 12 listopada 2018 r. oddziały Deutsche Bank Polska
przybiorą barwy Santander Bank Polska z charakterystycznym, czerwonym
płomieniem w logotypie.
Zobacz więcej

POD NOWYM SZYLDEM:

Już od 12 listopada 2018 r. oddziały Deutsche Bank Polska przybiorą barwy Santander Bank Polska z charakterystycznym, czerwonym płomieniem w logotypie. Fot. ARC

Co zostanie przeniesione do Santander Bank Polska?

Z dniem rejestracji przez sąd podwyższenia kapitału zakładowego Santander Bank Polska wstąpi we wszystkie prawa i obowiązki wydzielonej części Deutsche Bank Polska, a także stanie się właścicielem domu maklerskiego DB Securities S.A. Do Santander Bank Polska przeniesione zostaną produkty i usługi klientów detalicznych i private banking oraz business banking czyli małych i średnich firm, z wyjątkiem kredytów i pożyczekzabezpieczonych hipotecznie, udzielonych w walucie innej niż złoty. Te pozostaną nadal w Deutsche Bank Polska, a ich obsługa będzie możliwa poprzez Wirtualny Oddział, serwis telefoniczny oraz system Internetowej Obsługi Kredytu db hipoNET. W Deutsche Bank Polska pozostaje także obsługa polskich i zagranicznych korporacji, instytucji finansowych oraz sektora publicznego w ramach Bankowości Inwestycyjnej i Korporacyjnej.

Co to oznacza dla klientów?

Opłaty i prowizje pozostaną bez zmian, oprocentowanie kont, podobnie jak sposób spłaty i obsługa kredytów hipotecznych w złotych przenoszonych do Santander Bank Polska czy zasady świadczenia usług w zakresie przyjmowania i przekazywania zleceń dotyczących funduszy inwestycyjnych nie zmienią się. Bez zmian pozostaną numery rachunków bankowych, kart płatniczych i kredytowych, terminy ich ważności oraz kody PIN. Klienci zyskają za to dostęp do nowych usług bankowości internetowej i mobilnej — indywidualni do Santander online, a firmowi do usługi Mini Firma, Moja Firma plus albo iBiznes24.

Jak aktywować usługi bankowości internetowej?

Aktywacja bankowości internetowej Santander Bank Polska będzie dostępna od 12 listopada 2018 r. Rozpocznie się w dotych­czasowej bankowości elektro­nicznej Deutsche Bank Polska, a zakończy w bankowości internetowej Santander Bank Polska. Proces jest intuicyjny i bezpieczny. Wystarczy zalogować się do serwisu db easyNET, albo db powerNET i postępować zgodnie z instrukcjami w przeglądarce. Potrzebne będą do tego dotychczasowe narzędzia autoryzacji: token lub karta TAN oraz telefon komórkowy, do otrzymywania haseł SMS lub nowy token. Klienci indywidualni, którzy korzystają z usług zarówno Deutsche Bank Polska jak i Santander Bank Polska, nie będą musieli przechodzić procesu aktywacji usług, jeśli ich dane personalne w obu bankach są takie same. Ich przeniesione produkty będą od razy widoczne w usługach Santander online. Klienci firmowi natomiast będą mieli swoje rachunki widoczne w osobnych usługach bankowości internetowej, które na wniosek klienta będzie można połączyć w oddziale. Warto pamiętać, aby przed 9 listopada 2018 r. wykonać wszystkie pilne przelewy, ze względu na ograniczenia w dostępności systemów bankowości elektronicznej w dniach 9-11 listopada. Placówki Deutsche Bank Polska zostaną zamknięte w piątek, 9 listopada o godzinie 15.00, a system db easyNET/db powerNet o godzinie 18.00. Systemy zostaną ponownie uruchomione 12 listopada 2018 r. Podczas prac migracyjnych klienci będą mogli używać kart płatniczych oraz korzystać z bankomatów.

Bezpieczeństwo to podstawa

Proces aktywacji nowej bankowości internetowej Santander Bank Polska jest bezpieczny, jednak przygotowując się do migracji klienci powinni przestrzegać kilku podstawowych zasad. Przede wszystkim warto pamiętać, że bank nigdy nie przesyła linków do systemu transakcyjnego czy do pobrania aplikacji mobilnej w korespondencji mailowej lub SMS-owej. Po drugie, przed każdym połączeniem z systemem transakcyjnym banku należy sprawdzić czy w adresie strony jest widoczna „kłódka” oraz sprawdzić certyfikat. Jeśli nie ma, pod żadnym pozorem nie wolno wpisywać danych dostępowych — hasła i loginu ani innych danych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Nowe możliwości bankowania z Santander Bank Polska