Nowe narzędzia rozwoju marek dzięki współpracy dunnhumby z Tesco

Materiał partnera
aktualizacja: 11-10-2017, 12:36

Stephen Russell, Dyrektor Zarządzający dunnhumby w Europie Środkowej mówi o Connect Media – usłudze pierwszych mierzalnych mediów w punktach sprzedaży, wprowadzanej przez światową firmę z branży consumer data science. Dostawcy Tesco w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji będą mogli realizować oparte na insigthach kampanie w punktach sprzedaży już od 1 stycznia 2018 r.

Co to jest Connect Media i w jaki sposób realizuje zapowiadany wzrost sprzedaży i lojalności?

Connect Media – pierwsze w pełni mierzalne media w punktach sprzedaży – to nowa usługa, która uzupełnia zestaw naszych rozwiązań dla detalistów i dostawców. Podobnie jak w przypadku innych usług dunnhumby, jej fundamentem jest rozumienie konsumentów. Tym razem wiedzę z insightów po prostu zamieniamy na akcję. Jesteśmy tutaj katalizatorem zmiany. Współpracując z detalistami i dostawcami, wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia wiedzy w zakresie analizy danych konsumenckich do podnoszenia jakości doświadczenia zakupowego konsumentów, co bezpośrednio przekłada się na wyniki marki i sklepu.

Przez ponad 25 lat strategiczne podejście dunnhumby, autorskie insighty i zróżnicowane media zapewniają przewagę konkurencyjną klientom, do których należą między innymi Tesco, Coca-Cola i L’Oreal. W jaki sposób Connect Media przyczyni się do optymalizacji budżetów komunikacyjnych i podnoszenia efektywności strategii marek?

Wszystko opiera się na naszym głębokim zrozumieniu konsumenta i jego zachowań. Zaczyna się od fazy planowania, do czego używamy naszej wiedzy o konsumencie i wykorzystujemy zaawansowaną analizę danych. Na tej podstawie powstają kampanie, dla których podstawą są cele klienta.

Connect Media działa już w innych krajach Europy i Azji. Jej skuteczność jest szczególnie doceniana przez managerów na najwyższych stanowiskach decyzyjnych na całym świecie. Jak nowa usługa może wzmocnić firmy i długofalowo podnosić wyniki sprzedaży ich marek w sklepach?

Kiedy firmy planują budżety, często pierwszą pozycją, która pada ofiarą cięć, jest marketing. Dzieje się tak, ponieważ zarządzający firmami nie zawsze dysponują przekonującymi dowodami na to, jakie efekty przynoszą wydatki marketingowe. Kampanie Connect Media dostarczają konkretnej wiedzy, która pozwala markom na bieżąco uczyć się i optymalizować działania. Łączymy zadania, na przykład sprzedaż czy kontakty z marką, z ofertą mediów, które zostały wybrane w oparciu o insighty i przyniosą najlepsze efekty. Następnie precyzyjnie mierzymy impact, który przyniosły te aktywności. To daje marketerom możliwość dogłębnego spojrzenia na wyniki kampanii i pozwala im na podejmowanie decyzji w oparciu o dane, a nie przeczucia.

Jak efektywne są kampanie Connect Media? Case study z innych rynków prezentują dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, wysoki ROI i bardzo efektywne kosztowo dotarcie do konsumenta, szczególnie jeśli koszty porównuje się z kosztami kampanii telewizyjnych.

To zależy od założeń kampanii i mediów, które chcemy w niej wykorzystać. Rekomendujemy rozwiązania odpowiadające na specyficzne cele i potrzeby. Mamy wiele doskonałych referencji i studiów przypadku z całego świata, ale z niecierpliwością czekamy, aby budować nasze własne z tego rynku.

Jak marketerzy i marki mogą uczyć się dzięki waszym kampaniom?

Kiedy marki opracowują z nami swój roczny plan, uczymy się wspólnie, optymalizując go na przestrzeni roku. Planujemy, realizujemy i kontrolujemy wszystkie nasze media jako jeden, spójnie działający, oparty na insightach, biznes. Impakt naszych kampanii mierzymy w 3 wymiarach:

• Sieć ekspozycji (Exposure matrix): możliwość kontaktu z kampanią na różnych poziomach: CPM, powtarzalne dotarcie do konsumenta w celu wzrostu wskaźnika aktywności (activation rate)

• Sprzedaż: wzrosty sprzedaży, jednostkowy wzrost, wskaźnik penetracji lub ilość dodatkowych konsumentów

• Zachowanie konsumenta: profile, zmiany pomiędzy produktami lub markami

Kampanie Connect Media zapewniają markom i marketerom możliwość dogłębnego zrozumienia ich konsumentów w bardzo spersonalizowanym wymiarze.

W jaki sposób partnerstwo z Tesco stało się fundamentem najbardziej innowacyjnego rozwiązania do wspierania sprzedaży i lojalności konsumenckiej, które jest dziś dostępne w świecie detalu? Czy różni się od regularnych kampanii, w punktach sprzedaży, realizowanych przez agencje na całym świecie?

Nasza partnerska współpraca z Tesco w Centralnej Europie trwa już ponad 8 lat. Przez ten czas zbudowaliśmy narzędzia analityczne oparte o insighty stworzone na podstawie danych z ponad 6 milionów gospodarstw domowych (Polska, Węgry, Czechy, Słowacja).

Uzgadniamy z Tesco cele kategorii produktowych i na tej podstawie proponujemy optymalny czas trwania kampanii. Dane konsumenckie pozyskane dzięki Clubcard (program lojalnościowy Tesco), pozwalają nam na wybranie najbardziej odpowiednich sklepów. Równocześnie materiały drukowane w najwyższych standardach, profesjonalne instalacje i zaawansowane bieżące raporty (swift compliance reporting) zapewniają, że maksymalna ilość konsumentów ma możliwość zobaczenia kampanii w jej najlepszym wydaniu.

Na zakończenie, insighty wygenerowane na podstawie podsumowania kampanii, które również bazują na rzeczywistych zachowaniach konsumentów, pomagają naszym klientom zrozumieć reakcje konsumentów i odpowiednio optymalizować planowanie kolejnych aktywności.

Kto może pracować z Connect Media? Czy oferta jest ograniczona tylko do dostawców Tesco w Europie Środkowej?

Ta nowa i ekscytująca propozycja jest kierowana do dostawców Tesco. Dla nich przygotowaliśmy również 3 konferencje, na których będą mogli poznać w praktyce naszą ofertę. Równolegle nasze teamy spotkają się już z kluczowymi dostawcami, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby, ale też edukują ich na temat tej nowej propozycji. Jako firma, wierzymy w partnerską współpracę z klientami i w personalizację – i tak właśnie prowadzimy tę część naszego biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nowe narzędzia rozwoju marek dzięki współpracy dunnhumby z Tesco