Nowe połaczenia lotnicze z Wrocławia i podkrakowskich Balic

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-11-2005, 14:04

Węgierskie tanie linie lotnicze Wizz Air rozpoczęły w czwartek sprzedaż biletów na nowe połączenie z Wrocławia do Dortmundu. Loty na tej trasie rozpoczną się 1 marca 2006 r. Z kolei irlandzki Ryanair od początku miesiąca uruchomił nowe połączenia do Londynu (lotnisko Stansted) i Glasgow z podkrakowskiego lotniska w Balicach.

 Węgierskie tanie linie lotnicze Wizz Air rozpoczęły w czwartek sprzedaż biletów na nowe połączenie z Wrocławia do Dortmundu. Loty na tej trasie rozpoczną się 1 marca 2006 r. Z kolei irlandzki Ryanair od początku miesiąca uruchomił nowe połączenia do Londynu (lotnisko Stansted) i Glasgow z podkrakowskiego lotniska w Balicach.

Wrocław jest piątym miastem (po Warszawie, Katowicach, Gdańsku i Poznaniu) obsługiwanym przez Wizz Air. Z Wrocławia do Dortmundu tygodniowo będzie pięć wylotów. Ryanair operuje już na ośmiu polskich lotniskach: w Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Bydgoszczy, Łodzi oraz Krakowie i Rzeszowie.

Prezes Wizz Air József Váradi podczas czwartkowej uroczystości na wrocławskim lotnisku Strachowice nie ukrywał zadowolenia z uruchomienia nowych połączeń.

"Śląsk od zawsze był znakomitym rynkiem dla Wizz Air i mamy nadzieję, że nowe połączenie przyniesie więcej możliwości taniego podróżowania do nowych miast dla mieszkańców południowej Polski. Wrocław, nasz piąty polski port lotniczy, jest dla nas kolejnym krokiem naprzód do wzmocnienia naszej wiodącej pozycji w Polsce" - powiedział prezes.

Według wiceprezesa Portu Lotniczego Wrocław Leszka Karwowskiego, Dortmund to - według prowadzonych przez wrocławski port badań statystycznych - jeden z najbardziej atrakcyjnych kierunków podróżowania do Niemiec.

Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Ryanair w Niemczech, Austrii i Europie Środkowej, Caroline Baldwin poinformowała podczas czwartkowej konferencji prasowej w Krakowie, że irlandzkie samoloty od początku tego miesiąca latają z podkrakowskich Balic 14 razy tygodniowo do Londynu (lotnisko Stansted) i trzy razy tygodniowo do Glasgow (lotnisko Prestwick).

"Do tej pory zostało już sprzedanych na tych trasach ponad 60 tys. biletów, a do końca roku obrachunkowego, kończącego się 31 marca 2006 roku planujemy obsłużyć na tych trasach 240 tys. pasażerów" - oceniła Baldwin.

Według niej Ryanair, w ciągu pięciu najbliższych lat zamierza osiągnąć pozycję lidera w tanich przewozach lotniczych w Polsce. Już w lutym przewoźnik planuje uruchomienie połączenia z Łodzi i Wrocławia do Nottingham.

Baldwin pytana przez PAP, czy Ryanair w swoich planach dotyczących Polski planuje wejście na warszawskie lotnisko Okęcie, odparła, że nie ma takich zamierzeń, ponieważ port ten nie spełnia technicznych wymagań przewoźnika (postój i obsługa samolotu na lotnisku nie może przekroczyć 25 minut) oraz jest dla niego zbyt drogi.

"Uważamy, że lotnisko w Łodzi jest na tyle blisko Warszawy, że pasażerowie udający się do i ze stolicy Polski będą skłonni z niego korzystać" - wyjaśniła.

Wizz Air od rozpoczęcia działalności w maju 2004 r. przewiózł blisko 1,5 mln pasażerów na trasach z i do Polski. Przewoźnik, poza pięcioma miastami w Polsce, operuje z Budapesztu na Węgrzech i Sofii w Bułgarii na 32 europejskich trasach.

Ryanair obecnie obsługuje ok. 270 tras w 21 krajach Europy. W tym roku finansowym zamierza przewieźć ponad 35 mln pasażerów, z czego 1,14 mln osób na polskich trasach.

Lotnisko w podkrakowskich Balicach jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) portem lotniczym w Polsce i liderem pod względem liczby tanich przewoźników. Lata tam 20 linii lotniczych, z czego sześć to tzw. tanie linie, w tym dwie największe w Europie: EasyJet i Ryanair.

Wiceprezes MPL Kraków-Balice Paweł Jastrzębski poinformował w czwartek, że do końca tego roku port obsłuży ponad 1,5 mln pasażerów, a do tej pory osiągnął już prawie 1,2 mln osób (w zeszłym roku przewinęło się tam 841 tys. podróżnych).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane