Nowe rekordy za Atlantykiem

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 01-09-2021, 22:31

Środowa sesja na amerykańskich giełdach znów wzniosła indeksy na nowe szczyty, choć w segmencie spółek z tradycyjnych sektorów gospodarki zapał inwestorów zdecydowanie został stłumiony,.

fot. Bloomberg

Motorem środowej zwyżki ponowie były spółki technologiczne, które są istotnymi beneficjentami niskich stóp procentowych, a wiele wskazuje na to, że cena pieniądza jeszcze długo pozostanie na niskim poziomie. Prym wiedli w środę tacy giganci rynku jak Apple, Microsoft, Amazon oraz Alphabet.

W rezultacie indeks Nasdaq zwyżkując na finiszu o 0,33 proc. po raz 33-ci w tym roku ustanowił rekord. Indeks szerokiego rynku S&P500 zwyżkował symbolicznie o 0,03 proc. podczas gdy wskaźnik największych blue chipów Dow Jones IA sytracił 0,14 proc.

W środę opublikowane zostały dwa bardzo ważne dla rynku informacje. Pierwsza, dotycząca runku pracy choć w swoim wydźwięku nie była zbyt optymistyczna, podniosła przekonanie inwestorów, że władze monetarne utrzymają swoje programy stymulacyjne. Według raportu ADP, w sierpniu stworzonych zostało jedynie 374 tys. miejsc pracy, nieco ponad połowę tego co zakładały prognozy ekonomistów. To załamanie uważane jest jedynie za chwilowe, niemniej może budzić pewne obawy o kondycję rynku pracy.

Tymczasem pozytywnie zaskoczył odczyt dotyczący wskaźnika ISM dla amerykańskiego przemysłu. Zamiast spodziewanego spadku wzrosło, choć w niewielkim stopniu, aktywność w tym sektorze gospodarki.

Wśród zwyżkujących sektorów szczególnie się wyróżniających były też m.in. media, konsumenckich produktów szybkozbywalnych czy nieruchomości. W przeciwną z kolei stronę podążał branża paliwowo-energetyczna. Cieniem nie niej kładła się słabo zachowująca się ropa. I choć zakończyła ona dzień na symbolicznym plusie, nie było to czynnikiem wspierającym akcje paliwowych potentatów. Szczególnie, że analitycy ostrzegli, iż przywrócenie produkcji w zakładach w Luizjanie, dotkniętych huraganem Ida może zająć tygodnie i kosztować koncerny dziesiątki milionów dolarów w postaci utraconych przychodów.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane