Nowe rozwiązanie ułatwi obsługę księgową

opublikowano: 19-09-2017, 22:00

Finansowanie faktur razem z opieką biura rachunkowego — to wspólna oferta Finiaty i inFaktu dla firm MSP.

Pieniądze na prowadzenie działalności oraz wsparcie księgowe — takie potrzeby małych i średnich przedsiębiorców w jednym miejscu ma zaspokoić połączenie sił Finiaty (fintechu oferującego mikrofaktoring) oraz inFaktu (firmy dostarczającej internetowe narzędzia do fakturowania, administracji fakturami i rozliczeń).

Wspólne rozwiązanie było testowane przez trzy miesiące. W czerwcu otrzymała je zamknięta grupa użytkowników inFaktu, a potem, partiami, coraz szersze grono klientów. Docelowo możliwość finansowania faktur bezpośrednio z poziomu aplikacji inFakt dostaną wszyscy jej użytkownicy, czyli kilkaset tysięcy firm. Skorzystanie z oferty wymaga połączenia się z Finiatą z poziomu konta w inFakt. Trzeba uzupełnić dane i poprosić o faktoring.

Po wybraniu najbardziej odpowiedniego rozwiązania i jego zaakceptowaniu pieniądze mogą trafić na konto przedsiębiorcy w ciągu kilku minut. Można także zdecydować się na odpowiedni termin finansowania faktury, a także na bieżąco monitorować informacje o płatnościach i ich statusie. inFakt to pierwszy podmiot, z którym Finiata nawiązała współpracę. Daje jej to możliwośćzyskania nawet kilkuset tysięcy klientów, choć działa na rynku zaledwie od czerwca tego roku. Proponowana przez nią usługa to faktoring cichy bez regresu, co oznacza, że odbiorcy produktów i usług nie są informowani, że ich dostawcy korzystają z zewnętrznego finansowania.

Faktura jest płacona bezpośrednio na konto klienta, a nie firmy faktoringowej. Natomiast regres polega na tym, że ryzyko braku zapłaty spoczywa na kliencie Finiaty. Koszt takiej usługi to 4 proc. wartości wierzytelności przekazanych do finansowania za każde 30 dni ich obsługi. Można liczyć na limity w przedziale od 10 tys. do nawet 200 tys. zł.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane