Nowe szczyty S&P500 i DJIA

MD
opublikowano: 27-07-2009, 22:16

Na zamknięciu sesji Dow Jones rósł o  niespełna 0,2 proc. Wystarczyło to jednak, aby po raz pierwszy od listopada 2008 roku pokonał poziom 9100 pkt. Nowe tegoroczne maksimum ustanowił także S&P500, który zakończył dzień 0,3 proc. zwyżką. Nasdaq rósł na zamknięciu o  0,1 proc.

Pomimo udanego zakończenia sesji na amerykańskich rynkach akcji z ich przebiegu widać, że optymizm zaczyna ustępować powoli miejsca ostrożności. Inwestorzy obawiają się korekty po tym, jak Dow Jones zaliczył w ciągu ostatnich dwóch tygodni największy wzrost od 2000 roku, a S&P500 osiągnął najwyższy wskaźnik cena/zysk co najmniej od września ubiegłego roku. Z drugiej jednak strony perspektywy sezonu wyników kwartalnych nadal pozostają dobre. Jak dotąd ok. 75 proc. raportujących spółek z indeksu S&P500 pochwaliło się wynikami lepszymi od oczekiwanych przez rynek. W czerwcu analitycy z Wall Street po raz pierwszy od kwietnia 2007 roku dokonali większej liczby podwyżek niż obniżek prognoz wyników amerykańskich spółek. O tym, czy korekta zostanie jeszcze opóźniona zależy od publikowanych w najbliższych dniach raportów spółek. Za poniedziałkowe schłodzenie rynku odpowiedzialne miało być rozczarowanie wynikami m.in. ubezpieczeniowej Aetny, telekomu Verizon, czy sieci sklepów z elektroniką RadioShack. Popytem cieszyły się akcje spółek finansowych, m.in. Bank of America, o któremu najwyższą ocenę wystawili analitycy Morgan Stanley. Inwestorzy kupowali także akcje spółek budujących domy. Departament Handlu poinformował w poniedziałek, że sprzedaż nowych domów wzrosła w czerwcu najmocniej od ośmiu lat. Wyraźnie rosły kursy spółek Centex, Lennar i Pulte Homes. Indeks branży osiągnął najwyższą wartość od trzech miesięcy. 
 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane