Nowe trendy w branży detalicznej

Dominika Masajło
opublikowano: 20-04-2017, 22:00

Siedmiu na 10 ankietowanych zainwestuje w internet rzeczy. Sprzedawcy chcą używać technologii mikrolokalizowania.

Z raportu „2017 Retail Vision Study” przeprowadzonego przez firmę Zebra Technologies wśród 1,7 tys. osób decyzyjnych z sektora sprzedaży wynika, że 65 proc. detalistów w ciągu najbliższych czterech lat planuje zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i produktami znajdującymi się w sklepie.

Głównym celem ankiety stworzonej przez specjalistów z firmy Zebra Technologies było przeanalizowanie trendów technologicznych, które kształtują przyszłość globalnego handlu detalicznego. Okazuje się, że prężny rozwój handlu internetowego zmusza sprzedawców detalicznych do inwestowania w innowacyjne rozwiązania — aż 65 proc. z nich deklaruje, że do 2021 r. planuje wprowadzić usługę dostarczania produktów do pracy, domów, a nawet do zaparkowanych samochodów.

Co więcej, 80 proc. ankietowanych zamierza używać technologii mikrolokalizowania, która pozwala rejestrować więcej danych i zbierać dokładniejsze informacje dotyczące zachowań i preferencji klientów. Ponadto 53 proc. sprzedawców jest zdania, że technologie automatyzacji ukształtują daną branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach, jak pakowanie, wysyłka zamówień, śledzenie zapasów i sprawdzanie ilości asortymentu w sklepie, oraz asystowaniu klientom w szukaniu towarów.

— Zmienia się każdy aspekt handlu detalicznego, od korytarzy w magazynie po półki w sklepie, a detaliści wprowadzają te zmiany, żeby lepiej służyć klientom. Badanie pokazuje, że sprzedawcy detaliczni planują spełniać i wyprzedzać oczekiwania klientów dzięki nowemu poziomowi personalizacji, szybkości i wygody — mówi Peter Friedel, dyrektor ds. sprzedaży z Zebra Technologies.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane