Nowe trendy w branży detalicznej

Dominika Masajło
20-04-2017, 22:00

Siedmiu na 10 ankietowanych zainwestuje w internet rzeczy. Sprzedawcy chcą używać technologii mikrolokalizowania.

Z raportu „2017 Retail Vision Study” przeprowadzonego przez firmę Zebra Technologies wśród 1,7 tys. osób decyzyjnych z sektora sprzedaży wynika, że 65 proc. detalistów w ciągu najbliższych czterech lat planuje zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i produktami znajdującymi się w sklepie.

Głównym celem ankiety stworzonej przez specjalistów z firmy Zebra Technologies było przeanalizowanie trendów technologicznych, które kształtują przyszłość globalnego handlu detalicznego. Okazuje się, że prężny rozwój handlu internetowego zmusza sprzedawców detalicznych do inwestowania w innowacyjne rozwiązania — aż 65 proc. z nich deklaruje, że do 2021 r. planuje wprowadzić usługę dostarczania produktów do pracy, domów, a nawet do zaparkowanych samochodów.

Co więcej, 80 proc. ankietowanych zamierza używać technologii mikrolokalizowania, która pozwala rejestrować więcej danych i zbierać dokładniejsze informacje dotyczące zachowań i preferencji klientów. Ponadto 53 proc. sprzedawców jest zdania, że technologie automatyzacji ukształtują daną branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach, jak pakowanie, wysyłka zamówień, śledzenie zapasów i sprawdzanie ilości asortymentu w sklepie, oraz asystowaniu klientom w szukaniu towarów.

— Zmienia się każdy aspekt handlu detalicznego, od korytarzy w magazynie po półki w sklepie, a detaliści wprowadzają te zmiany, żeby lepiej służyć klientom. Badanie pokazuje, że sprzedawcy detaliczni planują spełniać i wyprzedzać oczekiwania klientów dzięki nowemu poziomowi personalizacji, szybkości i wygody — mówi Peter Friedel, dyrektor ds. sprzedaży z Zebra Technologies.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Nowe trendy w branży detalicznej