Nowoczesne finansowanie firm MSP

JAROSŁAW POLOCZEK, zastępca dyrektora handlowego ds. faktoringu Coface
11-02-2018, 22:00

Coface, wieloletni autor rankingu Gazele Biznesu, nieustannie obserwuje otoczenie rynkowe, by jak najlepiej wspierać firmy w podejmowaniu właściwych decyzji biznesowych. Analizujemy sytuację gospodarczą w Polsce i na świecie, oceniamy ryzyko krajów i sektorów oraz klimat dla biznesu, badamy zachowania płatnicze przedsiębiorstw, tworzymy raporty upadłości i restrukturyzacji firm. W ostatnich latach obserwowaliśmy spore wahania wzrostu gospodarczego — liczba bankructw i restrukturyzacji firm wzrosła w 2017 r. o 16 proc. w stosunku do 2016 r. Opóźnienia w płatnościach dotykają większości polskich przedsiębiorstw, co potwierdza badanie tego obszaru przeprowadzone przez Coface pod koniec 2017 r. Niewątpliwie pozytywnym zjawiskiem jest rosnąca świadomość polskich przedsiębiorców dotycząca znaczenia nowoczesnych form finansowania bieżącej działalności. Jedną z nich jest faktoring, który staje się coraz bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu firm ze względu na fakt, że poza szybkim dostępem do środków obrotowych — tak jak w przypadku typowego kredytu — może on rozwiązywać także potencjalne problemy z odzyskiwaniem należności z tytułu dostaw i usług. Firmy z sektora MSP coraz częściej myślą o ograniczaniu ryzyka, więc — poza finansowaniem — są zainteresowane również zarządzaniem wierzytelnościami i przejęciem ryzyka niewypłacalności odbiorców, które kompleksowo oferuje im faktoring pełny. Finansowanie za pomocą faktoringu pełnego pozwala przedsiębiorstwom m.in. bezpiecznie realizować założone plany sprzedażowe z jednoczesną pewnością otrzymania zapłaty za sprzedane towary lub usługi, a poza tym optymalizować przepływy pieniężne i poprawiać wskaźniki bilansowe, co w konsekwencji skutkuje lepszą oceną firm w oczach instytucji finansowych, jak również wywiadowni gospodarczych. Z naszych doświadczeń ze współpracy z MSP widzimy, że przedsiębiorcy przekonali się, jak ważna jest dywersyfikacja źródeł finansowania. Znaczenie faktoringu i wiedza na jego temat wśród przedsiębiorców z sektora rosną. Faktoring staje się coraz częściej usługą pierwszego wyboru. To natomiast przekłada się nie tylko na rozwój oferty faktoringowej, ale także na coraz lepsze dopasowanie jej przez faktorów do wymagań klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAROSŁAW POLOCZEK, zastępca dyrektora handlowego ds. faktoringu Coface

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nowoczesne finansowanie firm MSP