Nowoczesne narzędzia i technologie w zarządzaniu ludźmi – nagroda główna – Jeronimo Martins

DI
opublikowano: 2024-02-26 11:52

Jeronimo Martins Polska jest właścicielem Biedronki, największej sieci detalicznej w Polsce, mającej (na koniec trzeciego kwartału 2023 r.) 3473 sklepy zlokalizowane w ponad 1100 miejscowościach. To największy pracodawca w Polsce – zatrudnia 80 tys. osób, które piastują różne stanowiska w sklepach, magazynach i biurach. 95 proc. zatrudnionych nie posiada służbowego konta e-mail. Czy da się prowadzić skuteczną komunikację z tak ogromną liczbą osób pracujących w rozproszonej strukturze?

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W Jeronimo Martins Polska jest to możliwe! Narzędziem, które sprawia, że wszyscy pracownicy Biedronki mogą być na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie, jest firmowy portal komunikacyjny dlanaswjm.pl. Intranet dostępny jest za pośrednictwem wygodnej aplikacji w telefonie, a korzysta z niego blisko 99 proc. wszystkich pracowników.

Strona dlanaswjm.pl powstała w 2016 r., aby pracownicy Biedronki mieli łatwiejszy i bardziej przejrzysty wgląd w bogatą ofertę programów wsparcia, które oferuje pracodawca. Wraz z upływem czasu rosły potrzeby komunikacyjne, a tym samym portal stawał się coraz popularniejszy wśród zatrudnionych i wymagał dalszej rozbudowy.

Powstały nowe podstrony, zakładki, repozytoria dokumentów, a także funkcjonalności umożliwiające załatwienie spraw HR w formie online. Pojawił się również chatbot odpowiadający na zapytania i automatyzujący wybrane procesy HR. W 2022 r. intranet odnotował ponad 40 mln odsłon. W końcu przyszedł moment, w którym portal dlanaswjm.pl potrzebował gruntownego odświeżenia i wdrożenia nowej odsłony bardziej satysfakcjonującej dla użytkowników.

Zanim zdecydowano o tym, jakie ulepszenia powinny się znaleźć w odświeżonej wersji platformy, przeprowadzono badania wśród pracowników firmy. Badania ilościowe pozwoliły na realne zbadanie potrzeb użytkowników. Respondenci wyraźnie zaznaczyli, że platforma powinna być bardziej dostosowana do urządzeń mobilnych, wskazali elementy, które powinny być bardziej widoczne, a także zasugerowali atrakcyjniejszy układ artykułów. Opracowanie koncepcyjne i graficzne powstało we współpracy z zespołem komunikacji odpowiedzialnym za tworzenie treści dla pracowników, a realizatorem zmian od strony technicznej była agencja Cut 2 Code. Co się zmieniło?

Przede wszystkim strona główna platformy zyskała całkiem nowy wygląd. Teraz pojawiają się na niej promowane artykuły dotyczące najważniejszych tematów w danym czasie.

Zdjęcia głównych artykułów wyświetlanych w aktualnościach są powiększone, zmienił się także ich rozkład, co ułatwia dostęp z urządzeń mobilnych. Same artykuły zyskały możliwość przetłumaczenia na inny język oraz zmiany wielkości czcionki czytanego tekstu, co stanowi ułatwienie dla osób słabo widzących. Pracownicy mogą za pomocą aplikacji składać wnioski do udziału w programach wsparcia, co wcześniej możliwe było jedynie w formie papierowej. Także w aplikacji, w zakładce „decyzje”, otrzymuje odpowiedź. W dlanaswjm.pl użytkownicy znajdą również e-kody, jeden z benefitów przyznawanych przez pracodawcę, który pozwala na robienie zakupów w Biedronce i Hebe. Na portalu znajdziemy też funkcjonalności służące budowaniu miłej atmosfery w środowisku pracy, np. możliwość złożenia życzeń jubilatom z różnych części Polski, którzy świętują 10 i 20 lat pracy w firmie.

Pracownicy docenili zmiany, które zostały wprowadzone w najważniejszym dla nich narzędziu komunikacji, i korzystają z niego jeszcze chętniej. Liczba odsłon strony od stycznia do października 2023 r. wyniosła 32,4 mln, o 25,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.