Nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne szansą na obniżenie kosztów i zwiększenie wydajności firm

04-06-2012, 12:08

Innowacyjność w biznesie a jednoczenie ciągłe poszukiwanie możliwości obniżenia kosztów to ostatnio najpopularniejszy temat, gdy idzie nam się zmierzyć z wszechogarniającym kryzysem. Poziom rozwoju firm mierzony jest nie tylko ilością stosowanych innowacji technologicznych, ale także umiejętnościami wykorzystania ich do zwiększenia wydajności pracowników przy jednoczesnym cięciu kosztów. Brzmi groźnie? Niekoniecznie. O nowoczesnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych, które są użyteczne i dają wymierne efekty rozmawiamy z Marcinem Stąśkiem prezesem firmy M.Telecom

 

Dlaczego akurat  biznes telekomunikacyjny?

Jestem człowiekiem praktycznym. Już Arystoteles mówił, że człowiek jest istotą społeczną. I po latach można z czystym sumieniem powiedzieć, że nie mylił się. Ludzie zawsze rozmawiali i będą rozmawiali nadal. Szczególnie kiedy pracują, czy robią interesy. Bez komunikacji z klientem, czy innymi pracownikami nie można zarobić nawet złotówki. I my w tej komunikacji pomagamy.

Ale ta branża wydaje się być już mocno nasycona…

I tak i nie. Na rynku działa wiele firm, które świadczą usługi telekomunikacyjne. Od sieci komórkowych, przez telefonię naziemną po dostawców Internetu. My natomiast działamy w sektorze, który nie jest tak mocno rozwinięty.

Co więc odróżnia Państwa firmę od tych, które Pan wymienił?

W naszym kraju mamy ciągle przestarzałe wyobrażenia o łączach telekomunikacyjnych  - często myślimy, że telefon na biurku, załatwia sprawę, a komórka dopełnia reszty i jesteśmy w stałym kontakcie ze światem. Niestety wcale nie jest tak różowo. Sam prowadzę średniej wielkości przedsiębiorstwo i wiem, z jakimi problemami zmagają się prezesi podobnych firm gdy nagle stary system zawodzi a schody zaczynają się w momencie kiedy dana firma zaczyna się rozwijać i  nagle trzeba np. rozbudować dział handlowy lub otworzyć nowy oddział firmy.  Nasze rozwiązania pozwalają na szybką komunikację, pozwalają na zauważalne ograniczenie jej kosztów, poza tym cechuje je niezawodność. Mówiąc bardzo obrazowo można powiedzieć, że łączymy tradycyjność telefonii stacjonarnej, dostępność sieci komórkowej i używamy przy tym narzędzi znanych z sieci internetowej, co przede wszystkim ma przełożenie w kosztach.

A jak to wygląda w praktyce?

Nie oferujemy tanich rozwiązań a skuteczne. Bazujemy na produktach sprawdzonych, co w połączeniu z umiejętnościami naszych inżynierów sprawia, że jesteśmy w stanie opanować każdy problem telekomunikacyjny naszych klientów. W tej chwili u wielu z nich wprowadzamy rozwiązania oparte na  AVAYA IP Office. Jest to centrala telefoniczna bazująca na  technologii znanej z telefonii IP. Instalacja takiego systemu w firmie pozwala na obsługę wszystkich mediów używanych w komunikacji biznesowej - laptop, telefon komórkowy, telefon w biurze lub domu, telefon Wi-Fi, DECT. Można powiedzieć, że unifikujemy te systemy i łączmy w jeden, co pozwala wykorzystać wszystkie ich atuty i sprawić by w firmach pracowało się wydajniej.

 

 

Od samego początku mówimy o obniżaniu kosztów i poprawie wydajności. W jaki sposób się to odbywa?

Przede wszystkim przez obniżenie kosztów samych połączeń. Prowadzenie firmy wymaga codziennego wykonywania wielu połączeń telefonicznych. Oferowane przez nas centrale działają na podobnej zasadzie jak programy do prowadzenia bezpłatnych rozmów głosowych w Internecie, przy czym nasze rozwiązanie cechuje się o wiele wyższą jakością połączenia, wyższą nawet niż w przypadku normalnej telefonii. Stwarzają możliwości współpracy z komputerami w firmie bez potrzeby stosowania dodatkowych serwerów, dzięki zintegrowanemu modułowi ujednoliconej komunikacji. Pozwala to wyeliminować potrzebę używania serwera zewnętrznego, co znacznie skraca czas instalacji i wdrażania a także zmniejsza koszty samego sprzętu. Nowoczesne centrale telefoniczne umożliwiają komunikację z popularnymi aplikacjami biurowymi, pozwala to pracownikom wygodniej i szybciej komunikować się za pomocą preferowanej aplikacji, a także stwarza możliwości wykorzystania popularnych programów takich jak Google Talk czy widok kilku książek telefonicznych w jednym programie. Ponadto każdy użytkownik może na swoim komputerze skonfigurować wizualną pocztę głosową w oknie e-mail Microsoft Outlook. Centrala telefoniczna to już nie tylko skrzynka ze zwojem kabli, to odpowiednio skonfigurowane aplikacje, które dają pakiety możliwości dostosowanych do indywidualnych potrzeb danej firmy. Bez problemów możemy np. zarządzać połączeniami  konferencji wielostronnych. Aplikacje   umożliwiają zapraszanie, wyświetlanie, wyciszanie i wyłączanie uczestników w trakcie połączenia konferencyjnego. Użytkownik, który chce zorganizować konferencję głosową, wybiera uczestników, a następnie inicjuje spotkanie jednym dotknięciem. Można także przekazywać współpracownikom przez aparat telefoniczny status dostępności (np. dostępny, nie przeszkadzać) oraz godziny dostępności (na podstawie kalendarza Microsoft Outlook użytkownika). Osoba chwilowo niedostępna może zezwolić swoim współpracownikom na znalezienie jej i otrzymanie powiadomienia o wznowieniu dostępności lub jeśli w danej chwili jest poza biurem, może mieć przekierowane połączenia na swoją komórkę lub inny telefon stacjonarny. Wszystko może odbyć się za pomocą jednego klawisza.  Zastosowań nowoczesnych central telefonicznych jest bardzo wiele, mógłbym jeszcze długo wymieniać.

Kto może skorzystać z takiego rozwiązania?

Teoretycznie każdy. Naszymi klientami są jednak najczęściej małe i średnie przedsiębiorstwa oraz instytucje państwowe i samorządowe i to głównie do nich kierowana jest nasza oferta. Patrząc od strony technicznej system pozwala na pracę już między dwoma telefonami, maksymalnie aż do 384, co przekłada się na  1000 użytkowników.

Centrala jest dostępna w kilku opcjach. Najprostsza z nich to Basic Edition, ma ona jedynie podstawowe funkcje, które są niezbędne do wykonania połączeń. Dalej przez Essential Edition i Preferred Edition dochodzimy do Advanced Edition, to już takie all inclusive. Mercedes wśród central, ma wszystkie opcje.

Czy w czasie kryzysu, niestabilności gospodarczej to opłacalna inwestycja? Przecież trudno dziś ocenić, czy za miesiąc przyjmiemy dwudziestu nowych pracowników, czy też będziemy obcinać etaty….

Zdecydowanie tak. Oferowane przez nas rozwiązania  można zaadaptować do zmiennych warunków, jakie dziś panują w wielu firmach. Rozpoczęcie działania centrali z pięcioma telefonami w jej składzie nie oznacza, że za miesiąc nie można jej powiększyć do stu telefonów. Identycznie działa to w drugą stronę. Jeśli firma jest zmuszona obciąć kilka etatów, może także stosownie zmniejszyć ilość części składowych centrali. Wszystkie sprawy tego typu, jak przystało na firmę telekomunikacyjną, można z nami załatwić telefonicznie. Jeden telefon mówiący o zmianie zapotrzebowania i nasz inżynier techniczny zmienia ustawienia sieci. Dodam więcej, zajmujemy się nie tylko instalacją central, ale także doradztwem telekomunikacyjnym. Analizujemy potrzeby firmy, możliwości jej rozwoju, sprawdzamy jaka technologia będą dla niej najodpowiedniejsza i takie rozwiązania sugerujemy. Jednak ostateczna decyzja należy do właścicieli firm.

 

Dużo mówi się o technologiach, innowacyjności. Czy każdy pracownik poradzi sobie z obsługą takiego sprzętu? Czy nie będzie problemów z jego zakupem i serwisowaniem?

Zdajemy sobie sprawę, że do naszych klientów zaliczają się też firmy i instytucje, gdzie dużą część załogi stanowią pracownicy, którzy niekoniecznie są zainteresowani nowinkami technicznymi i mogą obawiać się zmian. Dlatego sprzęt, który proponujemy nie jest niczym nowym dla użytkowników. Jego obsługa nie różni się od obsługi standardowego telefonu. Tym, co skomplikowane i zaawansowane technicznie zajmuje się nasza obsługa techniczna lub przeszkolony przez nas administrator systemu.

A jak to wygląda w przypadku firm, które już są wysoko zaawansowane technicznie? Mam na myśli na przykład pracownie call – center.

Paradoksalnie różnice są niewielkie. To jedynie kwestia dokupienia odpowiednich licencji. Sprzęt pozostaje zawsze ten sam.  Centrala pozwala na pracę nawet 150 handlowców czy konsultantów w systemie Customer Call Reporter.  System ten pozwala na kontrolę pracy w dziale call center. W trybie rzeczywistym mamy dostęp do aktualnych danych o ilości prowadzonych rozmów, ich czasie, czasie oczekiwania i kolejce połączeń oczekujących. Dodatkowo specjalny program generuje dla nas raporty, musimy mu jedynie wskazać na jakich kryteriach ma się opierać. Takie właśnie powinny być innowacje w firmach – dawać wyraźne efekty i zmniejszać ilość pracy jaką mamy do wykonania.

Czy proponowane przez M.Telecom rozwiązania będą atrakcyjne dla klientów przez dłuższy okres czasu?

Oczywiście, nie uprawiamy sztuki dla sztuki. Nie proponujemy firmom centrali IP po to, żeby mogła się nią chwalić, ale dlatego, że wiemy, że będzie użyteczna i będzie rozwijać się wraz z firmą. Bardzo szybko można zwiększyć opcje systemu poprzez dokupienie nowych licencji. Bez zbędnych problemów rozszerzymy system z Basic Edition do Advanced Edition i to nie poprzez wymianę sprzętu a przez to, że  Klient dokupi licencje. Jest to kolejna przewaga nad standardowymi rozwiązaniami, bo znacznie skraca czas wdrożenia i zmniejsza koszty, a sprzęt pozostaje ten sam i nie jest wymieniany. Inteligentne systemy w telekomunikacji, to nie przyszłość to teraźniejszość.  Ludzie potrafią upraszczać sobie życie i z pociągów przesiadamy się w samoloty, ale telepatycznie jeszcze nie potrafimy się skutecznie komunikować. Tak długo jak tak będzie, tak długo nasze rozwiązania będą przydatne dla firm.

Dziękuję za rozmowę

M.Telecom jest oficjalnym partnerem AVAYA – światowego  lidera w zakresie rozwiązań Unified Communications. W wyniku tej współpracy, w swojej ofercie M.TELECOM posiada  systemy AVAYA IP Office – kompletne rozwiązanie telekomunikacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw (do 1000 użytkowników).


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne szansą na obniżenie kosztów i zwiększenie wydajności firm