Nowoczesne usługi dla biznesu – branża przyszłości

Puls Biznesu, Materiał partnera: ABSL
10-05-2018, 22:00

Centra usług dla biznesu stają się znakiem rozpoznawczym polskiej gospodarki.

Centra usług dla biznesu stają się znakiem rozpoznawczym polskiej gospodarki. Ich znaczenie jest doceniane przez polskie władze, z premierem Mateuszem Morawieckim na czele. W dniach 6-8 czerwca branża spotka się w Poznaniu podczas dorocznej konferencji ABSL zatytułowanej „Poland. The place to grow”. To najważniejsze tego typu wydarzenie w Europie Środkowej i Wschodniej, gromadzące co roku ponad tysiąc przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów.

ABSL, czyli Association of Business Service Leaders in Poland (Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych), istnieje od 2009 r. i zrzesza prawie 200 działających w kraju globalnych korporacji sektora usług biznesowych. W momencie powstawania organizacji centrów usług dla biznesu było 300, a zatrudniały one 40 tys. osób. Teraz jest ich ok 1100. Co roku powstaje kilkadziesiąt nowych, a liczbę zatrudnionych w całej branży szacuje się na ponad ćwierć miliona. Do ABSL należą takie marki, jak Accenture, Capgemini, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, JP Morgan, Infosys, Procter&Gamble, Shell, UBS czy Xerox.

Kierunki wzrostu

Branża business services w Polsce nie tylko bardzo dynamicznie rozwija się jako całość, ale również zaczyna stawiać czoła wyzwaniom, jakie stoją przed globalnym biznesem — w czym zaczyna się specjalizować. Widać wyraźnie, że powstające w naszym kraju ośrodki to już nie tylko proste centra usług wspólnych. Inwestorzy lokują u nas swoje placówki zajmujące się coraz bardziej zaawansowanymi i złożonymi procesami, analityką, technologiami informatycznymi, pracami badawczo-rozwojowymi, a, co za tym idzie — poszukują wykształconych specjalistów.

Pojawiają się nowe specjalizacje, usługi powiązane z finansami, księgowością, sprawami kadrowymi i płacowymi.

Ścieżki tematyczne ABSL

Z racji wielowątkowości tematyki związanej z działalnością centrów usług biznesowych w Polsce i szerokim wachlarzem zagadnień, tegoroczna konferencja ABSL została podzielona na trzy ścieżki tematyczne. Pierwsza z nich — „Ludzie” — będzie poświęcona m.in. zarządzaniu zespołami, sposobom, w jaki firmy pozyskują dziś talenty, a także różnorodności kulturowej w globalnych korporacjach.

Ścieżka „Technologie” będzie dotyczyła rozwiązań technologicznych, które rewolucjonizują dziś sektor usług biznesowych. Zaproszeni eksperci omówią między innymi zagadnienia związane z zastosowaniem sztucznej inteligencji, automatyzacji, cyfrowej komunikacji w biznesie, a także robotyzacji czy technologii blockchain. Obszar „Biznes i rynki” zostanie poświęcony klimatowi inwestycyjnemu i konkurencyjności polskich miast, a także ich wpływowi na rozwój biznesowy kraju oraz dyskusji o potencjale Polski do pozyskiwania kolejnych inwestycji.

Kluczowe wsparcie władz

Przedstawiciele branży podkreślają, jak bardzo ważne jest współpraca z lokalną administracją, a rozwój nowoczesnych usług biznesu to dla lokalnych wspólnot transakcja win-win. Zwłaszcza że centra powstają nie tylko w największych ośrodkach, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, ale również w Opolu, Bydgoszczy, Lublinie czy innych mniejszych ośrodkach. Dynamika rozwoju powoduje też, że miasta zaczynają się specjalizować w konkretnych sektorach, np. Poznań stawia na innowacyjne technologie. Dlatego nieprzypadkowo na miejsce konferencji ABSL ponownie wybrano to miasto.

— Powrót do Poznania i jego wybór na gospodarza naszej konferencji nie był przypadkowy. Stolica Wielkopolski od lat słynie ze swojej otwartości na biznes i innowacje, a lokalne władze stwarzają świetną atmosferę dla inwestorów. Świadczy o tym długa lista międzynarodowych korporacji, które mają tu swoje biura, m.in.: IKEA, Jeronimo Martins, McKinsey & Company, ROCKWOOL, MARS Global Services, MAN Accounting Center czy Centrum GSK IT. Poznań jest atrakcyjny dla biznesu również ze względu na szybko rosnący rynek powierzchni biurowych — stolica Wielkopolski zajmuje w tej kategorii jedną z czołowych pozycji wśród polskich miast — mówi Marcelina Godlewska, członek zarządu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych.

Wybór Poznania na miejsce spotkań branży usług dla biznesu ma wielką wartość dla władz miasta, bo jest dodatkowym magnesem przyciągającym inwestorów.

— Organizacja Konferencji ABSL w naszym mieście pokazuje inwestorom, że Poznań jest otwarty na inwestycje z zakresu nowoczesnych usług dla biznesu. Kolejne biura, otwierane w Poznaniu przez firmy z tej branży, oznaczają atrakcyjne miejsca pracy dla młodych, wykształconych ludzi. Ciekawe oferty to nie tylko szansa dla absolwentów poznańskich uczelni, pozwalają one również ściągać do Poznania wykształcone kadry i zatrzymywać je w mieście. Konferencja jest też doskonałą okazją do pokazania Poznania jako miejsca lokowania inwestycji, a także jako miasta o wysokiej jakości życia — podsumowuje prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Warto się pospieszyć

Aby wziąć udział w tegorocznej konferencji trzeba się zarejestrować za pośrednictwem strony: https://absl-conference.com/ Warto się jednak pospieszyć — rejestracja potrwa tylko do 24 maja.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, Materiał partnera: ABSL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Nowoczesne usługi dla biznesu – branża przyszłości