Nowy magazyn „Profit” wzbogaca ofertę kolorowej prasy biznesowej
Dzisiaj trafia do kiosków miesięcznik gospodarczy „Profit” (patrz str. 40). Inauguracyjne wydanie majowe oznaczone zostało na okładce 5/2001, co ujednolica numerację nowego pisma w stosunku do innych miesięczników. Magazyn zawiera 116 kolorowych stron, zaś jego cenę ustalono na 5 zł (w tym 7-procentowy VAT).
Wydawnictwem, które zdecydowało się wejść z nowym tytułem na trudny rynek prasy biznesowo-poradniczej, jest Axel Springer Polska. Rozszerza w ten sposób swoją dotychczasową ofertę — obejmującą prasę kobiecą, motoryzacyjną i informatyczną — o nową branżę. Wiesław Podkański, prezes Springera, jest optymistą i sądzi, iż w klasie kolorowych miesięczników biznesowych istnieją w Polsce jeszcze czytelnicze rezerwy.
Mottem zespołu redakcyjnego, którym kieruje Mariusz Ziomecki, jest nadtytuł „Profitu” — „Gospodarka bez tajemnic”. Magazyn ma przejrzysty układ, a materiały pogrupowane zostały w następujące działy: Aktualności; Ludzie i firmy; Sukcesy i porażki; Raport specjalny; Gospodarka; Infolinia; Obrazy gospodarki; W pracy; Twoje pieniądze; Po godzinach. Tematem pierwszego raportu specjalnego są meble — cichy bohater polskiej gospodarki.
Oczywiście wydawca i redakcja zdają sobie sprawę, że każda nowa inicjatywa prasowa szybko i bez pardonu weryfikowana jest przez rynek. Nie tak dawno tę wyboistą drogę pokonywał także dziennik „Puls Biznesu”. Pamiętając o tym — na dobry początek i rozruch „Profitu” udostępniliśmy nowemu miesięcznikowi zasoby naszego archiwum fotograficznego.
Wieczór promocyjny magazynu zgromadził przedstawicieli świata biznesu, mediów oraz reklamy. Na miejsce środowiskowej prezentacji „Profitu” wybrane zostało Centrum Giełdowe w Warszawie przy ulicy Książęcej.
Podpis: Jacek Zalewski