Nowy must-have polskiego biznesu

Materiał partnera
aktualizacja: 19-06-2017, 13:15

Bezpieczeństwo to słowo, które nie zawsze kojarzyło się z działalnością biznesową. Podkreślano raczej konieczność podejmowania ryzyka, a im większa była niepewność — tym większe uznanie. Ostatnie lata pokazują jednak odwrotny trend. O branży ubezpieczeń kredytów kupieckich mówi Paweł Pawlak, dyrektor zarządzający Credendo Polska.

dr Agnieszka Grzechynka: W jakiej kondycji jest polski rynek ubezpieczeń należności? Paweł Pawlak: Dzisiaj już trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu w większej skali bez ubezpieczenia należności. Pojawienie się w Polsce Credendo, czwartej co do wielkości grupy specjalizującej się w ubezpieczeniu i windykacji należności, z jednej strony zwiększyło konkurencyjność wśród firm ubezpieczeniowych z tej — stosunkowo wąskiej — branży, a z drugiej dało klientom poszerzony wachlarz rozwiązań. Jest to tym bardziej cenne, że polskie firmy inwestują już i prowadzą biznes w najodleglejszych zakątkach świata i sięgają po najambitniejsze projekty. Staje się to możliwe m.in. dlatego, że mogą zdjąć ze swoich barków ryzyko i skupić się na działaniach.

Czego oczekuje polski klient? Rozwiązań indywidualnie dopasowanych do jego potrzeb. Każda branża, projekt i produkt posiadają własną specyfikę, a przedsiębiorcy nie chcą zadowalać się „gotowcami”. Dodatkowo klienci często chcą nie tylko ubezpieczyć należności, ale także uzupełnić tę usługę o rozwiązania, pozwalające im w szerszym zakresie rozwijać biznes, a my takie rozwiązania oferujemy. Jesteśmy firmą z kapitałem belgijskim, posiadającą oddziały na całym kontynencie i analityków, którzy na bieżąco monitorują potencjalne zagrożenia. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiednio wcześnie zasugerować klientowi podjęcie działań — wielokrotnie ratując go przed poważnymi stratami lub całkowitym bankructwem.

Jaka przyszłość czeka branżę? Nadchodzące lata będą dużym wyzwaniem nie tylko dlatego, że zmienia się sytuacja geopolityczna, często prawna, ale także dlatego, że zmienia się sam charakter globalnego biznesu i firm. Przedsiębiorcy coraz chętniej będą działali w obszarze nowych technologii i wirtualnych transakcji. Powstaną nowe sektory i rynki, co będzie wymagało od ubezpieczycieli wypracowania skutecznych mechanizmów ubezpieczeniowych. W Credendo wierzymy, że wizjonerzy tworzą przyszłość. A my rozwiązania, które będą ich wspierać.

Grupa CREDENDO to jeden z czołowych europejskich ubezpieczycieli. Oferuje szeroką gamę rozwiązań w zakresie zarządzania należnościami i ryzykiem z tym związanym. W ciągu ostatnich 3 lat ubezpieczyła transakcje o wartości ponad 83,694 mln EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nowy must-have polskiego biznesu