Nowy operator P4 chce mieć 1,5 tys. stacji bazowych na koniec 2007 r.

opublikowano: 11-01-2007, 11:39

Operator telefonii komórkowej P4 chce do końca 2007 roku mieć 1,5 tys. stacji bazowych tak, aby w zasięgu sieci znalazło się 20% ludności Polski w 8 największych aglomeracjach, poinformował w czwartek Jacek Grochowina, prezes 3G Network Services, spółki zależnej P4, odpowiedzialnej za budowę sieci.

Operator telefonii komórkowej P4 chce do końca 2007 roku mieć 1,5 tys. stacji bazowych tak, aby w zasięgu sieci znalazło się 20% ludności Polski w 8 największych aglomeracjach, poinformował w czwartek Jacek Grochowina, prezes 3G Network Services, spółki zależnej P4, odpowiedzialnej za budowę sieci.

Do końca 2008 roku nowy operator chce mieć 2,5 tys. stacji. Obecnie funkcjonuje jedynie kilka stacji P4. Koszt budowy jednej stacji to ok. 100 tys. euro.

„Do końca tego roku chcemy mieć 1500 stacji. Miesięcznie budujemy od kilkudziesięciu do 200 stacji, a więc w momencie startu sieci będzie ich na pewno powyżej 100” – powiedział Grochowina na spotkaniu z dziennikarzami.

Dodał, że start P4, która ma licencję na świadczenie usług telefonii komórkowej w technologii UMTS, wciąż przewidywany jest na I kw. tego roku, ale nieznana jest jeszcze jego dokładna data.

Grochowina powiedział też, że dzięki budowie 1500 stacji bazowych w zasięgu sieci znajdzie się 20% populacji w 8 największych aglomeracjach: Warszawie, Trójmieście, Szczecinie, Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.

„Do końca przyszłego roku chcemy mieć 2,5 tys. stacji w 30 miastach. Koszt budowy jednej stacji to 100 tys. euro” – powiedział prezes 3G Network Services.

Oznacza to, że P4 wyda na budowę stacji 250 mln euro w ciągu najbliższych 2 lat.

Prezes P4 Chris Bannister zapowiedział w czwartek, że spółki nie będzie operatorem niszowym i wejdzie na rynek z agresywną strategia cenową.

„Nie chcemy być operatorem niszowym, chcemy zabrać klientów największym istniejącym operatorom” – powiedział prezes.

11 stycznia pierwsze 120 osób z planowanej grupy 20 tys. osób rozpoczęło testowanie usług P4.

P4 to joint-venture polskiej Netii, która ma 30% udziałów w tej spółce, oraz islandzkiego funduszu Novator (70%). (ISB)

tom

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane