Nowy Renault Espace: to już IV generacja

Krzysztof Kluska
14-11-2002, 00:00

Koncern Renault 18 lat temu wypuścił na rynek pierwszy model samochodu o nazwie Espace (przestrzeń). W tamtych czasach trudno było mówić o czyś takim jak moda na samochody typu van. Dziś auta tego typu cieszą się coraz większą popularnością. Były co prawda minibusy Forda czy Volkswagena, ale żaden z nich nie był typowym autem rodzinnym, tak jak Espace. Teraz na rynek wchodzi już czwarte wcielenie rodzinnego auta.

Styliści Espace IV postarali się, żeby auto bezsprzecznie kojarzyło się z marką Renault. Nie chodzi tu jedynie o znak firmowy umieszczony na nadwoziu. Linia nadwozia Espace kojarzy się z innymi samochodami koncernu, takimi jak Vel Satis czy Aventime. Tu jednak mamy do czynienia z pojazdem naprawdę sporych rozmiarów. W największej wersji Grand Espace ma ponad 4,8 m długości. Dzięki temu bez problemu zmieści się w nim 7 osób. Oczywiście nawet w tak dużym samochodzie ostatni rząd siedzeń nie gwarantuje maksymalnego komfortu wysokim pasażerom.

Niewątpliwą zaletą wnętrza Espace IV jest spora dowolność jego aranżacji. Auto może przewieźć ładunek o długości ponad 2,2 m. Wszystkie mechanizmy foteli są tak skonstruowane, że nikt nie powinien mieć problemów z ich wyjmowaniem czy składaniem. W najnowszej wersji auta praktycznie cały dach wykonany jest ze szkła, a część otwierana stanowi połowę powierzchni szyb dachowych. Zdaniem konstruktorów, w nowym Espace łączna powierzchnia szyb to prawie 7,5 mkw. Dzięki temu widoczność jest w tym samochodzie bardzo dobra.

Interesująca jest również gama silników, jakie oferowane są w nowym vanie. W sumie jest ich 6 — trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Naszym zdaniem, mogłyby być tylko cztery, bo silnik Diesla 1.9 o mocy 117 KM i 2.0 benzynowy o mocy 140 KM to troszkę za mało, aby naprawdę przyjemnie i dynamicznie jeździć samochodem, który waży prawie 1,7 tys. kg. Pozostałe silniki, czyli benzynowe 2.0 turbo o mocy 165 KM i 3.5 V6 o mocy 245 kM oraz diesle 2.2 dCi o mocy 150 KM oraz 3.0 dCi o mocy 180 KM, w zupełności wystarczą. Do Polski nowa gama Renault ma trafić w marcu 2003 r. Na razie wiadomo, że propozycje cenowe nowego Espace zaczynają się od 110-112 tys. zł za najtańsze modele. Wersje z najlepszym wyposażeniem i najmocniejszymi silnikami mogą kosztować nawet ponad 200 tys. zł. Na dokładne dane trzeba jednak poczekać jeszcze kilka miesięcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Nowy Renault Espace: to już IV generacja