Nowy e-salon samochodów na abonament

opublikowano: 21-06-2018, 12:10
aktualizacja: 21-06-2018, 12:11

Założyciele Carsmile chcą przekonać Polaków, że bardziej opłaca się wynajmować niż kupować auta. I startują z abonamentowym modelem e-salonu samochodowego.

Wprawdzie Polacy wolą posiadać  niż wynajmować, co się tyczy zarówno nieruchomości, jak i samochodów - bo dla wielu nadal dobra materialne pozostają oznaką statusu społecznego - jednak Łukasz Domański i Michał Knitter postanowili zaryzykować i otworzyć internetowy salon samochodów na wynajem. Mają w tym już doświadczenie, bo wspólnie tworzyli platformę Happy Miles w ramach Idea Banku. Ponieważ obydwaj zawodowo wywodzą się z bankowości, swój koncept dość przewrotnie określają jako car(fin)tech. I przekonują, że ze względu na szybką utratę wartości aut, lepiej jest je wynajmować, wymieniając po krótkim okresie użytkowania na nowe modele niż kupować, poruszając się jednym autem przez lata. 

Marki samochodowe zmieniły sposób komunikacji. Nie mówi się już ile auto kosztuje, ale za jaką kwotę miesięcznie można nim jeździć – zaznacza Łukasz Domański, który wraz z Michałem Knitterem uruchomił platformę najmu samochodów Carsmile.
Zobacz więcej

Marki samochodowe zmieniły sposób komunikacji. Nie mówi się już ile auto kosztuje, ale za jaką kwotę miesięcznie można nim jeździć – zaznacza Łukasz Domański, który wraz z Michałem Knitterem uruchomił platformę najmu samochodów Carsmile. ARC

Zamiast kredytu

Przedstawiane przez nich wyliczenia wskazują, że zdolność kredytowa średniej, trzyosobowej rodziny posiadającej dochód na poziomie 10 tys. zł miesięcznie wynosi 50 tys. zł przy zadłużeniu na pięć lat, za co można już zorganizować średniej klasy samochód na własność, ale – jak dodają założyciele Carsmile – pod uwagę trzeba też wziąć dodatkowe koszty, w tym ubezpieczenie, serwis, wymianę opon oraz utratę wartości auta związaną z jego eksploatacją. Przekonują, że wynajmując, za podobną kwotę można jeździć wyższej klasy samochodem i wymienić go na nowy po upływie okresu obowiązywania umowy (także z możliwością późniejszego wykupu). Ofertę kierują w pierwszej kolejności do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i małych firm, a także do klientów indywidualnych, którzy docelowo mają stać się dominującą grupą odbiorców. 

Na razie jednak pod uwagę muszą brać fakt, że średni wiek aut, które jeżdżą po polskich drogach wynosi ok. 15 lat, a konsumenci nie są przyzwyczajeni do długoterminowego wynajmu samochodów. Najpierw zamierzają więc postawić na „edukację rynku” i wokół projektu chcą budować internetową społeczność. W modelu online prowadzony będzie również sam wynajem aut i obsługa klientów. 

- Założyliśmy, że koszt użytkowania samochodu, aby był racjonalny dla klienta, nie powinien przekraczać 20 proc. dochodów netto. Oczywiście użytkownik nie staje się właścicielem samochodu, ale dysponuje autem dostosowanym do jego potrzeb – zaznacza Łukasz Domański, prezes Carsmile.

Machina najmu

Firma rozpoczęła współpracę z dealerami samochodowymi i importerami, od których będzie na bieżąco ściągać auta dla swoich klientów.  

- Startujemy z ok. 20 markami samochodów, oferta będzie zwiększana. Obecnie pracujemy też nad rozwiązaniami, które pozwolą „upłynnić” samochody, które będą do nas wracać po upływie okresu najmu. Samochodom tym będziemy chcieli dać „drugie życie”. A będą one miały niskie przebiegi, w przeciwieństwie do dostępnych obecnie na rynku samochodów na wynajem - mówi Łukasz Domański. 

Jak dodaje Michał Knitter, wiceprezes spółki, użytkownikom biznesowym proponowana będzie dodatkowo opcja leasingu. W tym kontekście firma będzie pośrednikiem i rozpoczęła już współpracę z jedną z największych instytucji finansowych. 

Zaznacza on też, że obecnie, ze względu na postęp technologiczny przebiegający w zawrotnym tempie, zmienia się społeczna perspektywa użytkowania produktów. Podobnie jak w przypadku telefonów czy laptopów, konsumenci są coraz bardziej skłonni do częstej wymiany samochodów i będą szukać modeli alternatywnych wobec kupna. A w przypadku aut na abonament na krajowym rynku jest jeszcze duża przestrzeń do zagospodarowania.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nowy e-salon samochodów na abonament