Nowy spot warszawskiego ratusza hitem w sieci

AR
09-08-2017, 13:47

Filmik promocyjny, w którym Giovanni Pampiglione, włoski reżyser teatralny, zdradza, że od 50 lat jest zakochany w Warszawie, w jeden dzień zdobył setki fanów w mediach społecznościowych.

Wideo, zaprezentowane we wtorek przez oficjalny anglojęzyczny profil urzędu miasta w Warszawie na Facebooku dedykowany obcokrajowcom szukającym rozrywek w polskiej stolicy (Fall in Love with Warsaw), w jeden dzień obejrzało 30 tysięcy osób, polubiło 620, a 280 podzieliło się nim na swoich profilach. Dotychczasowe filmiki prezentowane na tym profilu nie osiągały zwykle większej oglądalności niż kilka tysięcy odsłon. Jak na oficjalny fanpage miasta są to raczej słabe wyniki.

Giovanni Pampiglione jest kolejnym znanym obcokrajowcem, który zachęca do odwiedzenia Warszawy w testimonilau wyprodukowanym przez Stołeczne Biuro Turystyki. Włoski reżyser od lat związany jest z Warszawą, m.in. z Teatrem Rozmaitości i Teatrem Współczesnym. 

W nowym spocie Pampiglione odwiedza najpopularniejsze atrakcje turystyczne miasta, prezentując zabytki, kościoły, pałace, muzea i parki - m.in. Starówkę i Nowy Świat, kościół św. Zbawiciela na placu Zawiszy, kościół Wszystkich Świętych na pl. Grzybowskim, Jazdów, Łazienki Królewskie, ogród Saski i Zachętę, opowiadając o polskiej literaturze, a także wspominając Bogusława Kobielę, Janusza Morgensterna i Andrzeja Wajdę, którzy - jak mówi - wprowadzili go w świat sztuki. W tle słyszymy włoską muzykę. Filmik powstał w kilku wersjach językowych. 

Ponad 30 tys. odsłon nie jest wynikiem, jaki może równać się np. z wideoblogami na YouTube, ale ich liczba powoli rośnie.  Koszt produkcji testimonialu (czyli spotu reklamowego wykorzystującego wizerunek znanej osoby do promocji produktu lub miasta), jak zdradził urząd miasta, to 28 500 zł netto. 

Filmik jest sygnowany hasłem "Zakochaj się w  Warszawie" od lat używanym przez warszawski ratusz (hasło i logo z syrenką wykorzystywane przez urzędników jako znak promocyjny powstało w 2014 roku). Ma ono promować Warszawę wśród jako miejsce atrakcyjne turystycznie. 

Wcześniej o swoich związkach z Warszawą opowiadali w filmowych testimonialach austriacka blogerka Viktoria, irlandzki instruktor golfa Duncan i hiszpańska triathlonistka Marina. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Nowy spot warszawskiego ratusza hitem w sieci