Nowy wizerunek i wyższa jakość

Materiał partnera
opublikowano: 15-02-2018, 22:00

W dobie rosnących oczekiwań konsumentów marki muszą stale podnosić jakość oferowanych produktów.

Ale same produkty to jeszcze nie wszystko, bo również wygląd ich opakowań musi odpowiadać potrzebom współczesnego klienta. Podczas zakupów 80 proc. naszych wrażeń odbieranych jest za pomocą wzroku. W dodatku prawie połowa klientów podejmuje decyzje pod wpływem impulsu. Jednak na te, wykorzystywane już od dobrych kilku dekad statystyki, trzeba dziś nałożyć inne czynniki, w dużym stopniu wpływające na nasze decyzje zakupowe. Jedną z wyróżniających się tendencji jest to, że klienci, sięgając po produkty ze sklepowych półek, poświęcają dziś znacznie więcej czasu na czytanie etykiet, weryfikując skład i wartości odżywcze produktów.

— Biedronka znana jest z niskich cen i szerokiej oferty produktów marki własnej. Jednak na percepcję jakości tych artykułów wpływa również wygląd ich opakowań. Liczy się atrakcyjne wzornictwo, zastosowany druk czy wybór odpowiedniego materiału. Dlatego w 2017 r. odświeżyliśmy wizerunek aż 17 marek zarówno spożywczych, jak i przemysłowych. W tym roku będziemy kontynuować te działania, dbając o każdy szczegół opakowania oraz sposób jego ostatecznej ekspozycji na półce — mówi Filipe Silva, dyrektor zakupów w Biedronce.

Wygląd i funkcjonalność

Oryginalna forma opakowania czy wyróżniająca się grafika wpływa na budowę zaufania wśród konsumentów i pozwala łatwiej zidentyfikować produkt na półce sklepowej. Biedronka, świadoma rosnącego znaczenia opakowań dla klientów, postanowiła m.in. odświeżyć wizerunek marki Baka D’Or, istniejącej od 2014 r. i liczącej obecnie 12 produktów. Po pierwsze wprowadzono zmiany w składzie bakalii. W nowej linii Baka D’Or zrezygnowano z konserwantów, takich jak dwutlenek siarki, a np. w rodzynkach sułtańskich i hetmańskich zwiększonoudział żurawiny suszonej do 65 proc., co w efekcie pozwoliło znacznie zmniejszyć zawartość cukru. Poprawie jakości towarzyszyła również zmiana wyglądu oraz funkcjonalności opakowania. Zamiast biało- -czarnej „szaty” bakalie zaczęto pakować w torebki z folii matowej. Na tyle opakowania klienci znajdą też pełny opis, w tym również informację o składzie, wartości odżywczej produktu oraz kraju pochodzenia. Z kolei na froncie opakowania widnieje nowy logotyp marki wraz ze zdjęciami produktów. W jego górnej części wyróżniony został szczególny walor odżywczy danego produktu, np. wysoka zawartość błonnika pokarmowego czy żelaza.

Większe obroty

Wprowadzanie do oferty nowych produktów w ramach tej linii rozpoczęło się w lipcu 2017 r. i było kompleksowym wieloetapowym procesem. Tzw. relaunch trwał przez pół roku i wymagał zaangażowania pracowników wewnątrz firmy, dostawców oraz zewnętrznej agencji graficznej — MK Group.

— Wprowadzenie nowej odsłony bakalii Baka d’Or znacząco przełożyło się na sprzedaż tych produktów. Odnotowaliśmy dwucyfrowe zwyżki, szczególnie widoczne w przypadku słonecznika i nerkowca. Z naszych obserwacji wynika też, iż Polacy coraz częściej sięgają po bakalie, traktując je już nie tylko jako składnik świątecznych wypieków, ale również przekąski spożywane w ciągu dnia, stanowiące element zbilansowanej diety — zapewnia Rafał Cieślakowski, dyrektor kategorii warzywa i owoce Biedronki.

Obok marki Baka d’Or, w ubiegłym roku nowy wizerunek zyskało 16 innych marek własnych Biedronki. Są to: Kraina Wędlin, Kraina Mięs, Vital Fresh, Mleczna Dolina, Cafe d’Or, Polaris, Riviva, Be beauty, Queen, Dada, Madero, Kustosz, Femina, Marinero, Swojska Chata. Zmiany te były efektem prowadzonych badań i analiz, uwzględniających to, jak ważne jest to, co widzimy w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.

UŁATWIENIA: Bakalie Baka D’Or po ponownym rynkowym debiucie mają mniej cukru, są dostępne w różnych gramaturach, a ich opakowania zawierają więcej przydatnych informacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Nowy wizerunek i wyższa jakość