Nowy wymiar logistyki czyli współpraca w łańcuchu dostaw kluczem do sukcesu

Materiał partnera - Marcin Turski dyrektor ds. sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska
opublikowano: 27-02-2018, 15:42
aktualizacja: 27-02-2018, 15:48

Kluczową kompetencją współczesnego operatora logistycznego nie jest już tylko transport i magazynowanie towarów. Czołowi gracze logistyczni powinni monitorować  i obserwować rynek z szerszej perspektywy, mając świadomość swojego oddziaływania na pozostałych uczestników łańcucha dostaw. Każde ogniwo jest indywidualną jednostką, która ma swoje własne uwarunkowania, ograniczenia i styl pracy. Natomiast w tym indywidualizmie musi być miejsce na wzajemną współpracę, wsparcie i przede wszystkim zaufanie bez którego poszczególne ogniwa łańcucha dostaw nie miałyby szansy zaistnienia na rynku.

Operator logistyczny stojący pośrodku drogi produktu „z farmy na widelec” ma możliwość  obserwowania całości procesu, a co za tym idzie dostrzega potrzeby zarówno dostawców jak i odbiorców, łącząc interesy tych dwóch uczestników łańcucha dostaw. Kluczowym elementem jest wsłuchiwanie się w głos branży np. poprzez przeprowadzanie regularnych Badań Satysfakcji Klienta, dzięki którym operator logistyczny może na bieżąco dostosowywać swoje procesy do ciągle zmieniających się wymagać otoczenia.

Można zatem śmiało postawić  tezę, iż biznesowe relacje „win-win” nie tylko są możliwe w logistyce, ale konieczne. Dla producentów istotne jest, aby rozwiązania logistyczne oferowane przez firmy outsourcingowe były przede wszystkim dostosowane do potrzeb danej firmy, tak, aby Klient mógł skupić się na swoich zasadniczych celach i kluczowych kompetencjach organizacji. Siła producenta jest wówczas skierowana przede wszystkim na efektywność i jakość produkcji, bez intensywnego skupiania się na logistyce,  co bez wątpienia pozwala zaoszczędzić czas i  pieniądze.

W koncepcję win-win wpisuje się także strategia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) realizowana przez Fresh Logistics Polska. Jej głównymi założeniami są troska o zdrowie oraz bezpieczeństwo, dialog z interesariuszami, zapewnienie atrakcyjnych warunków pracy oraz utrzymanie najlepszych Pracowników, kompensowanie negatywnego wpływu na środowisko, jak również promocja jakości i roli transportu, a także usług logistycznych. W ramach każdego obszaru przeprowadzane są konkretne i mierzalne działania, tak, aby w praktyce realizować misję zrównoważonego rozwoju.

Fresh Logistics Polska jest firmą, która świadomie podejmuje współpracę i nawiązuje partnerskie relacje nie tylko z bezpośrednimi kontrahentami. Istotne jest również zaangażowanie we wszelkie działania, poza stricte biznesowymi, które ukierunkowane są na optymalizację łańcucha dostaw, ale również na promowanie roli i wagi transportu oraz polskiego sektora spożywczego na arenie międzynarodowej. Członkostwo i aktywny udział w organizacjach branżowych, a także dzielenie się wiedzą oraz know-how powinno być wpisane w DNA każdego operatora logistycznego.

Na tym właśnie polega nowy wymiar logistyki – skupionej nie tylko na podstawowych kompetencjach operatora logistycznego czyli transporcie i magazynowaniu, ale opartej na wzajemnym uzupełnianiu się i przenikaniu wspólnych priorytetów każdego ogniwa łańcucha dostaw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera - Marcin Turski dyrektor ds. sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Nowy wymiar logistyki czyli współpraca w łańcuchu dostaw kluczem do sukcesu