Czytasz dzięki

NYT: program telewizyjny źródłem sukcesu politycznego i fałszywego wizerunku Trumpa

opublikowano: 29-09-2020, 09:59

Prezydent Donald Trump dostał łącznie 437 mln USD za rolę, którą odegrał w programie telewizyjnym “The Apprentice”. Wykreował on z kolei fałszywy obraz Trumpa, jako sprawnego potentata rynku nieruchomości, a ostatecznie pomógł mu wygrać wybory prezydenckie, twierdzi The New York Times.

Gazeta nadal eksploatuje zeznania podatkowe Trumpa z ponad dwóch dekad, które dostały się w jej ręce. Wynika z nich, że Trump zarobił bezpośrednio 197 mln USD za udział w “The Apprentice” przez ponad 16 lat. Dodatkowo otrzymał łącznie 230 mln USD z opłat licencyjnych, sponsorskich, a także za udział w imprezach, gdzie był zapraszany z tytułu udziału w programie, wyliczył The New York Times. Dziennik przekonuje, że pieniądze z występów w telewizji ratowały finanse osobiste Trumpa, nadwyrężone stratami poniesionymi przez niego na kasynach w Atlantic City. Pieniądze zarobione na udziale w “The Apprentice” miały także posłużyć do finansowania zakupów pól golfowych, które jednak także nie przynosiły Trumpowi zysków. The New York Times zwraca uwagę, że w okresie kiedy Trump był gwiazdą “The Apprentice”, zdarzyło się kilka lat zakończonych przez niego dodatnim dochodem podlegającym opodatkowaniu. Łącznie w okresie opisywanym przez gazetę zapłacił 70,1 mln USD podatku dochodowego, który jednak potem odzyskał wykorzystując agresywną strategię odliczania strat ponoszonych w biznesie nieruchomości.

Donald Trump
Zobacz więcej

Donald Trump fot. Bloomberg

The New York Times informował wcześniej, że w 10 z 15 lat poprzedzających wybór na prezydenta USA Donald Trump nie płacił podatku federalnego. W wyborczym 2016 i 2017, pierwszym roku w Białym Domu, oddał fiskusowi tylko 750 USD. Oprócz odliczania strat ponoszonych na rynku nieruchomości Trump miał stosować także odliczenia za usługi konsultingowe, świadczone przez członków rodziny, sugeruje The New York Times. W latach 2010-2018 wydał na nie łącznie 26 mln USD. Trump odliczał sobie także od podatku kwoty wydawane na rezydencje, samoloty, a nawet 70 tys. USD, które zapłacił za przygotowanie fryzury przed występami telewizyjnymi.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane