O 40 proc. wzrośnie powierzchnia w centrach handlowych

EG
opublikowano: 31-03-2011, 00:00

Wzrasta ilość oddawanej powierzchni handlowej, jednak do pobicia rekordu z 2009 r. jeszcze daleko.

Wzrasta ilość oddawanej powierzchni handlowej, jednak do pobicia rekordu z 2009 r. jeszcze daleko.

W 2010 roku otwarto w Polsce centra i parki handlowe o łącznej powierzchni jedynie 460 tys. mkw., a zaczęto budowę 670 tys. mkw. W tym roku rynek powiększy się o 650 tys. mkw. powierzchni, co będzie oznaczało wzrost rok do roku o ponad 40 proc. Ciągle daleko do pobicia rekordu z 2009 r. (ok. 800 tys. mkw.). Większej podaży należy się spodziewać w 2012 i 2013 r. Największe tegoroczne centra handlowe zostaną otwarte w Rzeszowie (Millenium Hall, 56,5 tys. mkw.), Szczecinie (Galeria Kaskada, 43 tys. mkw.) i Radomiu (Galeria Słoneczna, 42 tys. mkw.).

— W tym roku spodziewamy się, że firmy będą przejmować projekty w atrakcyjnych lokalizacjach od słabszych konkurentów — mówi Małgorzata Trzaskowska, szefowa działu powierzchni handlowych w Colliers International.

Agenci spodziewają się także stabilizacji stawek czynszu oraz popytu.

Pod koniec zeszłego roku całkowita powierzchnia nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosiła 8,04 mln mkw., z czego prawie 5,2 mln mkw. w ośmiu największych miastach.

650

tys. mkw Tyle powierzchni handlowej przybędzie w Polsce w 2011 r. Największe obiekty zostaną otwarte poza największymi aglomeracjami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane