O 50 proc. więcej pieniędzy na drogi krajowe w Małopolsce - prasa

Polska Agencja Prasowa SA
25-02-2005, 07:51

Blisko 620 mln zł wyniosą tegoroczne nakłady na drogi krajowe w Małopolsce, a to oznacza ponad 50 proc. więcej pieniędzy niż w minionym roku. Kierowców czekają więc spore utrudnienia na drogach - ostrzega "Dziennik Polski".

Blisko 620 mln zł wyniosą tegoroczne nakłady na drogi krajowe w Małopolsce, a to oznacza ponad 50 proc. więcej pieniędzy niż w minionym roku. Kierowców czekają więc spore utrudnienia na drogach - ostrzega "Dziennik Polski".

- Nasz największy problem to brak dróg alternatywnych, na które można by skierować ruch, gdy remontowane są drogi krajowe - twierdzi Zbigniew Rapciak, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Z tego powodu wykonawcy muszą tak prowadzić roboty, by ruch po remontowanej drodze był możliwy.

W Małopolsce kierowcy muszą się więc spodziewać, że na niektórych odcinkach z ruchu wyłączany będzie jeden pas ruchu, a po drugim samochody będą puszczane raz z jednej, a raz z drugiej strony. W tym roku tego typu utrudnienia będą czekać na kierowców przede wszystkim na drodze Kraków - Tarnów oraz Kraków - Zakopane.

Mniejsze lub większe ograniczenia w ruchu obejmą w tym roku aż 146 km, czyli 17 proc. wszystkich dróg krajowych w Małopolsce.A to za sprawą rekordowo wysokich nakładów inwestycyjnych.

Gdy w całej Polsce tegoroczne finansowanie dróg krajowych jest o 25 proc. wyższe od ubiegłorocznego, to w Małopolsce jest to wzrost o 54 proc. Budżet krakowskiego oddziału GDDKiA będzie sięgał blisko 620 mln zł, z tego 550 mln zł zostanie wydane na inwestycje i przygotowanie nowych zadań (wykupy gruntów i projekty). Tak duże nakłady będą możliwe także dzięki zagranicznym źródłom - dotacji z funduszu ISPA (56 mln zł) oraz pożyczkom z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (144 mln zł) i Banku Światowego (40 mln zł).

Po utrudnieniach kierowcy powinni odczuć znaczną poprawę, choć w wielu przypadkach trzeba na to poczekać kilka lat. Już w połowie tego roku gotowe mają być dwie dwupasmowe jezdnie z Krakowa do Wieliczki, dzięki czemu zostanie zlikwidowane najwęższe "gardło" małopolskich dróg.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / O 50 proc. więcej pieniędzy na drogi krajowe w Małopolsce - prasa