Obawy producentów aut

WST, REUTERS
02-01-2012, 00:00

NEWS DNIA

Przemysł motoryzacyjny stoi przed kolejnym trudnym rokiem. Ryzyko może być nawet większe niż w roku 2011, ocenia Rupert Stadler, dyrektor generalny Audi, luksusowej marki należącej do niemieckiego koncernu Volkswagen.

Menedżer uważa jednak, że nie powinno być to powodem do wpadania w pesymizm. Branża będzie bowiem kontynuować wzrost przez co najmniej 10 lat, przede wszystkim z powodu ogromnego „apetytu” na mobilność wśród mieszkańców krajów rozwijających się. Chiński rynek motoryzacyjny ma rosnąć 8-9 proc. rocznie, segment aut premium zaś nawet o 20- 30 proc.

Audi jest liderem w segmencie luksusowych aut w Państwie Środka, wyprzedzając dwie inne niemieckie marki BMW i Daimlera. Według Stadlera, ogromny potencjał wzrostowy mają również rynki w Ameryce Łacińskiej, Rosji i… Ameryce Północnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, REUTERS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Obawy producentów aut