Oceń urzędników i poproś o pomoc

Marta Bellon
opublikowano: 26-10-2011, 00:00

Ruszył portal, który ma pomóc przedsiębiorcom w rozwiązaniu problemów związanych z prowadzeniem działalności.

Firma pkt.pl stworzyła portal społecznościowy dla przedsiębiorców. Na stronie www. biznes-mentor.pl mogą oni zgłaszać swoje problemy i… oceniać urzędników. Portal powstał z myślą głównie o osobach prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz właścicielach firm rodzinnych, których nie stać na skorzystanie z usług kancelarii prawniczych czy doradców. — Właściciele małych biznesów są zazwyczaj osobami od wszystkiego. To dla nich przygotowujemy nasz portal. Chcemy im pokazać, że nie są jedynymi, którzy mają problemy, i dać możliwość skontaktowania się z tymi, którzy już wiedzą, jak je rozwiązać — mówi Marcin Brysiak, zastępca dyrektora ds. produktów dodanych pkt.pl. Rozwiązań dostarczać będą nie tylko inni członkowie społeczności, ale również eksperci Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, z którymi pkt.pl współpracuje przy projekcie. — Przedsiębiorcy będą mogli komentować rozwiązania proponowane przez innych użytkowników oraz ekspertów, a także wymieniać się doświadczeniami. Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy nie chcą przyznać otwarcie, że mają problem i wolą pozostać anonimowi. Dajemy im taką możliwość — korzystanie z portalu nie wymaga zarejestrowania i logowania. Natomiast tym, którzy chcą się pokazać, umożliwiamy stworzenie swojego profilu ze zdjęciem i wszystkimi podstawowymi danymi. Takie profile będą mieli również eksperci — mówi Marcin Brysiak. Drugim ważnym elementem portalu jest projekt „Urzędoodporni”. To miejsce, w którym przedsiębiorcy mogą opisywać swoje negatywne i pozytywne doświadczenia z różnego rodzaju urzędami oraz wystawiać im oceny. Posłużą one do stworzenia rankingu urzędów. — Dajemy przedsiębiorcom możliwość poinformowania innych użytkowników o przeszkodach, jakie napotkali w konkretnym urzędzie, oceny pracy danej instytucji oraz zachowania samych urzędników. Gdy przedsiębiorca będzie wskazywał jakiś problem, będzie miał również możliwość przypisania do niego urzędu, który był odpowiedzialny za daną sprawę. Inni użytkownicy będą mogli wskazać winnego opisanego przez przedsiębiorcę problemu. Chcemy uświadomić w ten sposób urzędników, że warto słuchać przedsiębiorców i rozwiązywać ich problemy — tłumaczy Marcin Brysiak. Pkt.pl liczy, że w ciągu pierwszego roku działania portal przyciągnie 3 mln unikalnych użytkowników.

Sprawdź ten adres: www.biznes-mentor.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu