Czytasz dzięki

Od czwartku Tir-y pojadą autostradą A2 za okazaniem winiet

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-08-2005, 14:40

Od czwartku ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony, które mają wykupione winiety będą mogły za darmo korzystać z autostrady A2 - poinformował we wtorek prezes Autostrady Wielkopolskiej SA, koncesjonariusza autostrady A2, Andrzej Patalas.

Od czwartku ciężarówki o masie powyżej 3,5 tony, które mają wykupione winiety będą mogły za darmo korzystać z autostrady A2 - poinformował we wtorek prezes Autostrady Wielkopolskiej SA, koncesjonariusza autostrady A2, Andrzej Patalas.

    "Realizujemy zapisy ustawowe i będziemy obserwować jak nowy system będzie działał" - powiedział na konferencji prasowej Patalas.

    Wjazd ciężarówek na autostrady bez dodatkowej opłaty umożliwia nowelizacja ustawy o autostradach płatnych. Według niej, od 1 września 2005 r., wszystkie pojazdy ciężarowe o masie całkowitej powyżej 3,5 tony będą mogły korzystać z przejazdów płatną autostradą A2 na podstawie wykupionej ważnej Karty Opłaty Drogowej, czyli winiety, na korzystanie z dróg krajowych i autostrad.

    "Kierowca ciężarówki, będzie podjeżdżał do istniejących punktów poboru opłat, na których będzie okazywał winietę. Od pracownika autostrady otrzyma dokument potwierdzający przejazd autostradą" - wyjaśnił dziennikarzom prezes Patalas.

    W związku z wprowadzeniem nowych rozwiązań ustawowych zarząd Autostrady Wielkopolskiej postanowił podnieść opłaty za przejazd autostradą dla tych ciężarówek, które będą korzystały z autostrady, ale nie muszą posiadać winiet.

    I tak kierowca ciężarówki o dwóch osiach zapłaci za przejazd autostradą 47 zł zamiast 27 zł, o dwóch osiach z przyczepami 71 zł zamiast 41 zł, natomiast ciężarówki o trzech osiach i większe zapłacą za przejazd 110 zł zamiast 63 zł.

    Wprowadzenie nowego systemu przejazdów autostradą poprzedzone zostanie akcją informacyjną. Autostrada Wielkopolska przygotowała 50 tys. ulotek w językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane