Oddział mostowy powstanie od zera

Marcin Gesing
19-07-2004, 00:00

Strabag zrezygnował z zakupu spółki mostowej. Dlatego kosztem 20 mln zł zamierza uruchomić własny oddział.

Austriacko-niemiecki koncern budowlany Strabag zerwał negocjacje w sprawie przejęcia spółki mostowej. Od ubiegłego roku firma prowadziła rozmowy z jednym z przedsiębiorstw robót mostowych, jednak nie udało się uzgodnić satysfakcjonującej obie strony ceny.

— Firma, którą chcieliśmy kupić, zaczęła korzystać z odczuwanego w branży ożywienia i wzrosły jej oczekiwania co do ceny zakupu. Dla nas zaproponowane warunki były nie do przyjęcia. Teraz rozpoczniemy realizację scenariusza, który zakłada uruchomienie własnego oddziału, zajmującego się budową mostów — mówi Dariusz Słotwiński, prezes Strabaga.

Wcześniej Strabag zastanawiał się też nad przejęciem spółki drogowej, ale także w tym przypadku postawił na rozbudowę własnych struktur. Na budowę oddziału mostowego spółka zamierza przeznaczyć około 20 mln zł. Dokładnej kwoty prezes nie ujawnia. Zapewnia jednak, że koncern jest na to przygotowany i nie będzie miał kłopotu ze zgromadzeniem potrzebnych środków.

Rozbudowa służb drogowo-mostowych spółki ma związek z realizowaną przez Strabag strategią. Około 80 proc. generowanych przez spółkę przychodów pochodzi z kontraktów związanych z infrastrukturą drogową. W ubiegłym roku przychody Strabaga wyniosły 924,2 mln zł — prawie o 100 proc. więcej niż w 2002 r.

— Tegoroczna sprzedaż zależna będzie od rozliczeń poszczególnych kontraktów, jednak powinna być wyższa niż w 2003 r. Rentowność spółki pozostanie na podobnym poziomie — zapowiada Dariusz Słotwiński.

Ubiegły rok spółka zamknęła zyskiem netto 11,4 mln zł wobec 6,6 mln w 2002 r.

Strabag Polska to spółka zależna holdingu Bauholding Strabag. Największe pozyskane ostatnio przez spółkę kontrakty dotyczą budowy trzech odcinków autostrady A2. Strabag zarobi na nich ponad 150 mln EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Oddział mostowy powstanie od zera