Odpowiednie zarządzanie informacją o kliencie przynosi wymierne efekty

Agnieszka Ostojska
23-01-2001, 00:00

Odpowiednie zarządzanie informacją o kliencie przynosi wymierne efekty

W Krakowie odbył się Kongres CRM. Specjaliści z różnych branż debatowali nad metodami zdobywania informacji o kliencie oraz możliwością ich wykorzystania do tworzenia efektywnej strategii komunikacji.

Podczas styczniowego Kongresu CRM w Krakowie specjaliści z różnych branż zastanawiali się nad efektywnością nowych metod zarządzania kontaktami z klientem. Moderatorem imprezy był Maciej Tesławski, dyrektor zarządzający w McCann Relationship Marketing. W trakcie konferencji odbyło się 11 prelekcji tematycznie powiązanych z zagadnieniami CRM. Interaktywna forma wystąpień oraz aktualność tematu spowodowały, że dyskusje toczyły sie zarówno na prelekcjach, jak i w kuluarach.

Systemy CRM mają wspomagać sprzedaż firmowych produktów, a dostarczając pełnej wiedzy o kliencie — ułatwiać działania marketingowe i indywidualne podejście do każdego nabywcy.

— Firmy posiadają wiele danych o swoich klientach. Są one zwykle rozproszone, co utrudnia ich dobre wykorzystanie. Zgromadzenie informacji w jednej bazie i możliwość odpowiedniego ich przetwarzania pozwalają na udoskonalenie komunikacji firmy z klientem. Przy dobrym sprecyzowaniu, kto jest kluczowym klientem firmy, można łatwo dobrać odpowiednie działania marketingowo-promocyjne — zauważa Maciej Tesławski.

Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele firm, które już kilka lat temu poznały zalety CRM i na co dzień korzystają z systemu zarządzania kontaktami z klientem. Najliczniejszą grupę uczestników stanowili jednak pracownicy przedsiębiorstw, które dopiero zamierzają skorzystać z tej metody.

Organizatorem imprezy była firma ECU Marketing, która w styczniu 2000 roku połączyła się z krakowskim Event Marketing.

Przymiarka: Dobre wykorzystanie

informacji może przekładać się na zatrzymanie

klienta lub pozyskanie nowego.

W najbliższym

czasie zamierzamy sprawdzić CRM

na własnym

podwórku

— mówi

Aleksander

Romanowski,

prezes Norwich Union.

Na zdjęciu razem z Alexandrą

Konarską,

wiceprezesem

zarządu

ECU Marketing.

potwierdzone:

Narzędzia CRM ułatwiają kampanie marketingowe w sieci. Natychmiastowa analiza liczbowa pozwala kontrolować każdy etap takiego przedsięwzięcia — twierdzi Artur Wiza, dyrektor Marketingu w firmie Hewlett-Packard Polska. Na zdjęciu razem z Arkadiuszem

Cempurą (z prawej), dyrektorem wrocławskiego oddziału Alcatel

e-Business Distribution.

nazwać nazwane: Kierowani rosnącymi potrzebami sprawnego zarządzania danymi, na własny użytek stworzyliśmy system, który, jak sie okazuje, można nazwać systemem CRM — śmieją się Przemysław Cymerman, właściciel, oraz Viola Grabska, dyrektor do spraw marketingu łódzkiego przedsiębiorstwa Galbex Cymerman, Dynarek i S-ka.

Drogie wdrożenie:

Wprowadzenie systemu CRM do firmy nie jest tanie. Analiza wstępna zamówiona w naszej firmie kosztuje od 50 tys. do 1 mln dolarów. Polscy klienci zostawiają u nas przeciętnie 5 mln dolarów — przyznaje Dariusz Mazurek, dyrektor działu Management Consulting

Services w Pricewater-houseCoopers.

lepsze zarządzanie: Firmy, które nie analizują

danych o klientach, często kierują działania promocyjne do niewłaściwych osób. W ten sposób marnują czas i pieniądze. System CRM ma temu zapobiegać —- zauważa Maciej Tesławski, dyrektor zarządzający w McCann

Relationship Marketing.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Odpowiednie zarządzanie informacją o kliencie przynosi wymierne efekty