Odpowiedzialność społeczna przede wszystkim

  • DI
opublikowano: 17-12-2021, 14:03
aktualizacja: 08-02-2022, 13:45

Firma działa od 2010 r. Pomysłów na biznes było kilka, ale ostatecznie stanęło na napojach herbacianych.

Napój przeciw wykluczeniu:Z każdej puszki Rainbow 50 groszy trafia do funduszu grantowego, którego operatorem jest Kampania przeciw Homofobii, a dalej do organizacji i grup nieformalnych działających na rzecz sprawiedliwości społecznej i przeciwdziałania wykluczeniu w Polsce.
Napój przeciw wykluczeniu:Z każdej puszki Rainbow 50 groszy trafia do funduszu grantowego, którego operatorem jest Kampania przeciw Homofobii, a dalej do organizacji i grup nieformalnych działających na rzecz sprawiedliwości społecznej i przeciwdziałania wykluczeniu w Polsce.

Wild Grass produkuje naturalne napoje na bazie herbaty: ChaiKolę – naturalną kolę z czarnej herbaty i yerba mate z dodatkiem roślin przyprawowych, ChaiMate – naturalny napój z ekstraktem yerba mate, pomarańczą i kofeiną, oraz ChaiKole Green – kolę bez cukru z dodatkiem czarnej herbaty.

Najnowszy produkt – Yerba Mate Rainbow – pojawił się na rynku w lipcu 2021 r. Rainbow to nie tylko napój, ale inicjatywa społeczna stworzona razem z Kampanią przeciw Homofobii przeciwdziałająca społecznemu wykluczeniu osób LGBT+ w Polsce.

– Jesteśmy geografami i o produkcji spożywczej w 2010 r. nie mieliśmy pojęcia. Po prostu chcieliśmy robić napoje. Pierwsze receptury stworzyliśmy w domowym ekspresie przelewowym do kawy. Do filtra wkładaliśmy przyprawy i przelewaliśmy gorącą wodą. Ekspres co prawda nie przetrwał naszych eksperymentów, ale bardzo pomógł stworzyć recepturę ChaiKoli – opowiada Michał Borecki, współwłaściciel Wild Grass.

Dojście do miejsca, w którym koszty i przychody zaczęły się spinać, zajęło spółce sporo czasu.

– Dopóki produkowaliśmy napoje w szklanych opakowaniach i sprzedawaliśmy na rynku gastronomicznym, było prosto i miło. Problemy zaczęły się, kiedy postanowiliśmy zmienić opakowanie na puszkę i rozpocząć sprzedaż w sieciach. Wszystkiego uczyliśmy się na błędach. Dopiero w 2017 r. mieliśmy poważniejsze zyski i od tamtego czasu systematycznie rośniemy. W zeszłym roku nasz obrót przekroczył 23 mln zł – opowiada Michał Borecki.

Rynek napojów jest bardzo trudny, a gra na nim twarda. Korporacje międzynarodowe narzuciły określony pułap cenowy.

– Bez pewnego rodzaju parytetu na półkach sklepowych będziemy przez lata skazani na wąską liczbę dostawców i marki własne sieci handlowych. To sytuacja niekorzystna także dla konsumentów. Dużym firmom tak samo zależy na sprzedaży własnych produktów jak na tym, żeby innych produktów nie było lub było ich jak najmniej – mówi Michał Borecki.

Wild Grass działa też w przestrzeni odpowiedzialności społecznej.

– Od początku działalności wspieramy szeroko rozumiane działania społeczne i kulturalne. Jesteśmy partnerem festiwalu filmowego Watch Docs, Prawa Człowieka w Filmie, organizowanego przez Helsińską Fundację Praw Człowieka, wspomagamy zbieranie krwi w ramach studenckiej akcji Wampiriada, wspieramy telefon zaufania Lambda Warszawa, dla osób nieheteronormatywnych współpracujemy z Kampanią przeciw Homofobii. Działania społeczne, czyli odpowiedzialność biznesu, była dla nas oczywista od momentu powstania firmy – podkreśla Michał Borecki.

Powstanie czwartego produktu w portfolio firmy, czyli napoju Rainbow, to konsekwencja takiego podejścia.

– Nasze najmłodsze dziecko, czyli napój Rainbow, daje nam przestrzeń do bezpośredniego wsparcia społeczności LGBT+, ale pozwala również pokazać, że możliwa jest synergia biznesu i działań społecznych. Wydaje mi się, że to pierwszy tego typu produkt w Europie – mówi Michał Borecki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane