Odwiedzalność galerii handlowych nadal o 9 proc. niższa niż przed pandemią

  • PAP
opublikowano: 10-06-2021, 15:50

Średnia liczba wizyt w dni handlowe w tygodniu od 31 maja do 6 czerwca pokazuje, że odwiedzalność Galerii handlowych była o 9 proc. niższa od rezultatów z 2019 roku, ale przewyższała wyniki odwiedzalności z 2020 roku o 25 proc. - poinformowała w czwartek Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Marek Wiśniewski

Kupujący najliczniej odwiedzali obiekty handlowe w piątek, 4 czerwca, kiedy odwiedzalność była o około 25 proc. wyższa niż w pozostałe dni robocze tego tygodnia i sięgnęła 95 proc. rezultatu z analogicznego dnia 2019 roku.

Jak wskazuje PRCH, dane dotyczące odwiedzalności centrów handlowych zebrane przez PRCH w tygodniu od 31 maja do 6 czerwca pokazują, że aktywność klientów w poszczególne dni dorównuje lub przewyższa wyniki z analogicznych dni sprzed pandemii. W dniach poprzedzających Boże Ciało - 31 maja odwiedzalność przekroczyła poziom z 2019 roku o 5 proc., a 1 czerwca o 12 proc.

Największą aktywność kupujących odnotowano w piątek. Odwiedzalność tego dnia była o około 25 proc. wyższa od pozostałych dni roboczych badanego tygodnia.

Jak informuje PRCH, biorąc pod uwagę wielkość obiektu, największą liczbę odwiedzających po raz kolejny zarejestrowano w centrach o średniej wielkości - o powierzchni od 20 do 40 tys. mkw. powierzchni najmu brutto (GLA). Odwiedzalność tych obiektów w badanym okresie sięgnęła 95 proc. wartości z 2019 roku.

W tygodniu od 31 maja nieznacznie mniejszy ruch w dni robocze odnotowano w dużych centrach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. mkw. GLA - ich średnia odwiedzalność w dni handlowe wyniosła 87 proc. rezultatów sprzed pandemii.

PRCH informuje, że najszybciej do poziomów odwiedzalności sprzed pandemii wracają regiony Północny, Północno-Zachodni i Centralny, gdzie średnie wyniki z dni handlowych z wyłączeniem weekendów przekraczały 100 proc. odwiedzalności z 2019 roku. W pozostałych częściach kraju powrót klientów, zwłaszcza w dni powszednie, był nieco słabszy.

Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. 70 proc. powierzchni centrów handlowych w Polsce jest w rękach firm stowarzyszonych w PRCH.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane