Ofensywa Podravki na nowym froncie

WIS
opublikowano: 13-04-2011, 00:00

Chorwacki koncern spożywczy, znany głównie z produkcji przyprawy Vegeta i przetworów pomidorowych, wchodzi w kolejny segment polskiego rynku spożywczego. Po makaronach wprowadza ryż, i to aż 9 rodzajów.

"Rynek ryżu w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według MEMRB [firma badawcza — przyp. red.] jego wartość między 2008 a 2010 r. wzrosła o 10 proc." — czytamy w komunikacie.

Spożycie ryżu osiągnęło już u nas poziom prawie 2,4 kg na osobę rocznie. Wynika to m.in. ze wzrostu liczby lokali gastronomicznych serwujących dania kuchni chińskiej, indyjskiej, tajskiej czy wietnamskiej, ale też z mody na sushi i zdrową żywność.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy