Office ma CRM dla małych firm

Kamil Kosiński
26-11-2003, 00:00

Nie tylko czas wprowadzenia na rynek pakietu Office jest przełomowy. Także zawarte w nim funkcje to przełom dla polskiego rynku.

Microsoft oficjalnie zaprezentował najnowszą wersję pakietu Office w polskiej wersji językowej. Jego sprzedaż rozpoczęła się bez rozgłosu już 21 października 2003 r., czyli w dniu premiery na rynku amerykańskim. Od 20 listopada 2003 r., korporacja Billa Gatesa gwarantuje jednak dostępność na naszym rynku wszystkich wersji sprzedawanych w pudełkach. Wcześniej mogły być z tym pewne problemy, choć użytkownicy tzw. licencji wolumenowych rzeczywiście mieli pełny dostęp do nowego produktu.

Nowości dla biznesu...

Do najważniejszych nowości w pakiecie należy bez wątpienia Business Contact Manager. Program ten służy do obsługi kontaktów z klientami. Pozwala m.in. na podstawie ceny produktu i określonego przez handlowca prawdopodobieństwa jego sprzedaży wyliczyć, ile w jakimś okresie firma może zarobić.

— Typowy CRM korzysta z centralnej bazy danych. Business Contact Manager to aplikacja jednostanowiskowa, korzystająca z lokalnej bazy danych. Z tego powodu nie możemy nazwać jej CRM-em. Wielu małym firmom jednak wystarczy — wyjaśnia Jacek Maśliński z Microsoftu.

Przełomowe jest także połączenie polskiej wersji pakietu Office 2003 z usługami internetowymi. Dotychczas produkty Microsoftu sprzedawane w Polsce i za oceanem istotnie się pod tym względem różniły. Nowy Office pozwala na przeszukiwanie internetu z poziomu Worda i Excela. Wyniki pokażą się w nowym okienku. Adresy polskich serwisów, które się do tego wykorzysta, trzeba na razie samemu wpisać do aplikacji, ale niedługo może to się zmienić.

— Chcemy, żeby adresów nie trzeba było wpisywać, by były one od razu zdefiniowane w pakiecie Office. Najbliżsi porozumienia jesteśmy z Wirtualną Polską, ale rozmawiamy też z innymi — dodaje Jacek Maśliński.

Już teraz, przy wywołaniu z menu pomocy pakiet biurowy łączy się ze specjalnie stworzoną przez Microsoft polskojęzyczną witryną Office Online. Na końcu każdej prezentowanej tam porady znajduje się interaktywne pytanie o to, czy była ona pożyteczna.

— Dzięki temu będziemy wiedzieli, czego oczekują użytkownicy. Dotychczasowy system pomocy nie zawsze spełniał ich oczekiwania — przyznaje Jacek Maśliński.

...i niekomercyjnych

Z myślą o użytkownikach edukacyjnych stworzono nowe zasady licencjonowania pakietu Office dla nauczycieli, studentów i uczniów. Ich trzonem jest tzw. wieczysta licencja. Oznacza ona, że nawet po zakończeniu nauki użytkownik nadal może korzystać z zakupionego pakietu Microsoft Office 2003 w wersji edukacyjnej.

Poza tym, w paczce zawarte są 3 licencje, a więc produkt może być zainstalowany i wykorzystywany na 3 komputerach będących w posiadaniu danej rodziny. Warunkiem, jaki nie uległ zmianie, jeśli chodzi o pakiet zakupiony w tej właśnie wersji, jest to, iż może on być wykorzystywany tylko i wyłącznie w celach niekomercyjnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Office ma CRM dla małych firm