Oklaski dla Cinema City

GRA
opublikowano: 19-05-2010, 00:00

Operator sieci kin wielosalowych zaskoczył rynek dobrymi wynikami. Zarabia na modzie na filmy w formacie 3D.

Operator sieci kin wielosalowych zaskoczył rynek dobrymi wynikami. Zarabia na modzie na filmy w formacie 3D.

Kwartalny raport Cinema City zaskoczył pozytywnie i inwestorów, i analityków. Kurs wzrósł o 2,5 proc.

— Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tymi wynikami. Są znacznie lepsze od naszych wcześniejszych, i tak optymistycznych, szacunków — komentuje Adrianna Kocięda, analityk Espirito Santo.

— To bardzo dobre wyniki, bo wynikają z wyraźnego wzrostu przychodów i zysków z podstawowego biznesu. Sprzedaż biletów wypadła znacznie powyżej oczekiwań, podobnie jak przychody z dystrybucji filmów — zauważa Andrzej Knigawka z ING Securities.

W pierwszym kwartale przychody Cinema City wzrosły o 6 proc. i sięgnęły 70,1 mln EUR. Jeszcze większą poprawę widać na poziomie zysków. Zysk EBITDA zwiększył się o 32 proc., do 20,3 mln EUR, a zysk netto — o 30 proc., do 12,5 mln EUR.

— Miniony kwartał po raz pierwszy pokazał potencjał filmów w formacie 3D, a także ich pozytywny wpływ na przychody ze sprzedaży biletów oraz marżę EBITDA — komentuje Moshe Greidinger, prezes Cinema City.

W I kw. wyświetlane były takie przeboje, jak "Awatar" i "Alicja w Krainie Czarów".

"Oferowana w wyższej cenie wersja 3D była najpopularniejszym formatem, na który sprzedano większość biletów" — podkreśla w raporcie zarząd spółki.

— W nadchodzących kwartałach spodziewamy się znacznej liczby produkcji 3D, w tym takich hitów, jak "Shrek Forever", "Toy Story 3", "Harry Potter", "Narnia" i "Alpha and Omega". Instalacja dodatkowych 80 projektorów pozwoli nam wyświetlać je dla szerokiej publiczności na wszystkich rynkach naszej działalności — mówi Moshe Greidinger.

Mniejszy optymizm widać u Dariusza Górskiego z Wood Co.

— II kw. 2010 r. może być dla Cinema City większym wyzwaniem. Ponadto zwracamy uwagę, że do debiutu na giełdzie szykuje się sieć Helios, a także Multikino. To oznacza, że inwestorzy zainteresowani lokowaniem pieniędzy w segmencie kinowym będą mieli większy wybór — podkreśla Dariusz Górski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy