Oknoplast opiera się stagnacji i inwestuje

ANP
opublikowano: 07-04-2010, 00:00

Mimo spowolnienia na rynku spółka wciąż rośnie. Obiecuje poprawić sprzedaż i umocnić eksport.

Mimo spowolnienia na rynku spółka wciąż rośnie. Obiecuje poprawić sprzedaż i umocnić eksport.

Kryzys najwyraźniej Oknoplastowi jest niestraszny. Władze producenta okien z PCV i aluminium zapewniają, że mogą pochwalić się wzrostami nie tylko na koniec 2009 r., ale i po pierwszym kwartale tego roku.

— W 2009 r. przychody wyniosły blisko 250 mln zł [wobec 219 mln zł w 2008 r. — przyp. red.]. Zysk netto zwiększył się do ponad 20 mln zł wobec 16 mln zł r/r. Choć zima była ciężka, obrót po pierwszych trzech miesiącach roku wzrósł o 11 proc. r/r. Według moich szacunków, produkcja w kraju spadła w tym okresie o 25-30 proc. — mówi Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu.

Jego zdaniem, do spadków w branży przyczyniła się zima, która przełożyła się na wstrzymanie wielu robót budowlanych. Pogorszyły się też — jego zdaniem — nastoje konsumenckie. Mikołaj Placek jest jednak pełen optymizmu.

— W tym roku liczę na sprzedaż na poziomie 267 mln zł — dodaje Mikołaj Placek.

Nie chce jednak prognozować zysku netto. Zaznacza, że wiele będzie zależeć od kursu euro. Sprzedaż zagraniczna stanowi istotną część przychodów spółki. W tym roku ma stanowić 40-procentowy udział.

Władze Oknoplastu zaplanowały zakup dwóch linii produkcyjnych, które zwiększą moce z obecnych 80 tys. do 90 tys. jednostek okiennych miesięcznie. Mikołaj Placek szacuje, że zapotrzebowanie w kraju na stolarkę z PCV i aluminium powinno być w tym roku większe niż w 2009 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu