Około 700 tys. zł na promocję pieczywa

PAP
opublikowano: 08-11-2010, 18:01

Ok. 700 tys. zł kosztować ma w sumie akcja zachęcająca do konsumpcji produktów zbożowych i mącznych, finansowana z  pieniędzy Funduszu Promocji Ziarna Zbóż. Jej częścią jest piknik zbożowy, który odbędzie się w najbliższą niedzielę na rynku Nowego Miasta w Warszawie.

"Podobne pikniki odbyły się już w innych województwach i cieszyły się dużym zainteresowaniem" - powiedziała PAP dyr. Katarzyna Szczepaniak z biura Krajowej Rady Izb Rolniczych, która jest organizatorem przedsięwzięcia. Pierwsze takie imprezy zorganizowano 12 września; w sumie ma ich być 17 - dodała.

"Dzięki tej akcji promocyjnej chcemy kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe, np. zachęcać do jedzenia przetworów z grubo mielonej mąki" - tłumaczyła Szczepaniak. Można ponadto próbować różnych rodzajów chleba, a także kupić różne produkty zbożowe. Warszawskiej imprezie mają towarzyszyć pokazy twórców ludowych.

Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych jest jednym z 9 funduszy promujących żywność. Utworzono je w 2009 r. Pieniądze są zbierane z wpłat (0,1 proc.) od cen sprzedaży produktów rolnych, np. zboża.

O wydatkowaniu środków funduszu decyduje tzw. komisja zarządzająca, w której skład wchodzą przedstawiciele rolników, przetwórców oraz reprezentant izb rolniczych. Środkami zarządza prezes Agencji Rynku Rolnego. Jak poinformowała PAP rzecznik ARR Iwona Ciechan, obecnie w Funduszu Promocji Ziarna Zbóż zgromadzono prawie 2,3 mln zł. (PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane